Sedef Dündar’dan Online Butik Konsepti

Bünyesinde yalnızca kendi ürettiği giyim koleksiyonlarına yer veren webshoptr.com, yüksek kalite-düşük fiyat ilkesini benimseyerek online butik konseptini ulaşılabilir lüks kavramıyla buluşturuyor. Kurucusu Sedef Dündar, markasının hikayesini ve ürünlerinin özelliklerini anlattı.

Öncelikle sizi tanıyalım… Hikayenizi kısaca anlatır mısınız?
İstanbul Teknik Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Bölümü mezunuyum. 25 yıldır Avrupa’daki üst segment kadın giyim markalarının Türkiye’deki tüm koleksiyon ve üretim organizasyonlarını üstleniyorum. İki sene önce, koleksiyon ve üretimlerini yaptığım bir Hollanda markası çok büyük bir ücret karşılığında başka bir Avrupa tekstil firmasına satıldı. Bu markanın gelişim sürecinde aktif rol alan birisi olarak kendi markamı kurmamın gerekliliğine karar verdim ve Webshop’ı hayata geçirdim.

Sitenizde ne tür ürünler bulunuyor?
Tasarımlarımız her şeyden önce çok kaliteli ve biz bu kaliteyi, alabileceğiniz en uygun fiyatlarla sunuyoruz. Özellikle natürel elyaf kullanımı konusunda oldukça hassasız. Bu koleksiyonumuzda ipeğin kalitesini ön plana çıkardık. İpeği, ilgi çekici desenler ve basic formlarla birleştirerek geniş bir müşteri yelpazesine ulaşmayı sağladık. Ürünlerimiz, 25-65 yaş segmentindeki tüm kadınlara mutlu giyinme imkanı veriyor.

Modellerin belirgin özelliklerini sıralar mısınız?
Modellerimizin tamamı sade ve günlük kullanım için ideal. Kalıp olarak da tüm vücut şekillerine uygun. İyi bir kalıptan beklenen de budur! Her kadının dolabında olması gereken zamansız giysiler vardır. Koleksiyonumuz, her yaş ve vücut tipinde kaliteli, şık, gustolu kadınlara bu zamansız parçaları sunuyor.

Tekstil mühendisliği geçmişinizin ürünlere ne gibi yansımaları oluyor?
Eğitimim ve 25 senedir sektörün içinde bulunmam, birçok marka için çok zor olan üretim sürecini benim için çok daha kolay bir hale getiriyor. Kumaş, kalıp, dikim ve aksesuarlar, ancak bir bütünün parçası oldukları zaman üründe bir anlam ifade ediyorlar. Markamın en güçlü tarafı da tüm tecrübelerimi ürünlere yansıtabilmem oluyor.

Dijital platformda çeşitliliğin ön plana çıktığı son dönemde, tüketicilere tek bir markayla ulaşma girişiminizi nasıl yorumlarsınız? Bu rekabet ortamında sizi tercih edilir kılan unsurlar neler?
Online alışveriş konsepti maalesef Türkiye’ye birden fazla markayı bünyesinde barındıran platformlar olarak girdi ve bu da tüketicilere bir fırsat şeklinde sunuldu. Fakat yurt dışında bu tarz dijital mecralar ucuz fiyatlı tasarım veya fırsat ürünü alma yeri değil. Zaman içinde bu algının gelecek vadetmediğini gören satış organizasyonları da söz konusu platformlara kendi ürünlerini taşımaya başladılar. Biz koleksiyonlarımızın üretimini de üstlendiğimiz için ürünlerimizi avantajlı fiyatlarla sunuyoruz. Bu kalite-fiyat bağlantısı, bizi kadın giyim ürünleri satan tüm sitelerden ayrıştırıyor. Biz bir fırsat markası değil, kendi koleksiyonunu sunan online bir butiğiz. Sanıyorum bu konumda, bu kalite ve ticari bakış açısında Türkiye’de ilkiz.

Nasıl geri dönüşler alıyorsunuz?
Şu ana kadarki satışlarımızda hiç iade olmadı. Bu da %100 müşteri memnuniyeti demek. Online platformda geniş bir kitlenin güvenini kazanmak kolay değil. Sunduğumuz kalite ve hizmet ile kısa sürede bu güveni kazanmış olmak bizim açımızdan çok önemli bir başarı.  

Ürünlerinizin fiyat aralığı nedir?
İpek ürünlerimizin fiyatları 200 ile 500 TL arasında değişiyor. Özel kumaşlara sahip tişörtlerimiz 80-100 TL, şort, etek, pantolon gibi alt gruplarımız ise 120-300 TL’lik fiyat aralıklarında satışa sunuluyor.

Sitede kampanya veya çeşitli fırsatlar gerçekleştiriyor musunuz?
Tabii ki özel kampanyalarımız var. En önemlisi de kargo ücreti müşterilerimizden alınmıyor, tamamı tarafımızca ödeniyor.

İlerleyen zamanlarda sitede yenilik veya farklılıklar olacak mı?
Tabii ki. Çok fazla ürün grubu var ama kalıcı olmak adına bunları sindirerek beğeniye sunmak çok önemli. Adım adım bu yenilikleri müşterilerimizle paylaşacağız. Ayrıca, sitemizi çok yakında İngilizce olarak da hizmete açacağız. 

İlgili Makaleler