2022 Kişisel Bakım Ve Kozmetik Trendleri

Esra Baykal, 2022 yılına damgasını vuracak ve kişisel bakım ve kozmetik markalarını ilgilendiren trendleri anlattı.

2022 Kişisel Bakım Ve Kozmetik Trendleri 2022 Kişisel Bakım Ve Kozmetik Trendleri Pinterest


 

Anneler ve çocuklar odağında çalışan markalara danışmanlık ve araştırma hizmetleri sunan, “Anneleri Anlayan Marka Olmak” kitabının yazarı Esra Baykal, 2022 yılına damgasını vuracak ve kişisel bakım ve kozmetik markalarını ilgilendiren trendleri anlattı. 

 

“Kozmetik sektörü kendi tarzını arayan, var olan tarzını pekiştirmek isteyen her kadın için vazgeçilmez… Kozmetik ve kişisel bakım sektörü moda ile paralel ilerleyen bir sektör. Belli marka kimliklerini oturtmuş olsanız da, dinamizminizi kaybetmemek, daima yeniliklere entegre olmak zorundasınız. İletişimde daima canlı, dinamik olmalı, markanızı satış anında akıl çelebilen projelerle desteklemek zorundasınız.” diyerek, 2022 yılının kişisel bakım ve kozmetik markaları için “Doğallık ve Gerçeklik!” mottosu üzerinden ilerlemesi gerektiğini belirtti. 

Önümüzdeki 5 yıl neler konuşacağımız malum; dünyanın durumunu daha iyi hale getirmek için sürdürülebilir üretim, tarım ve hayvancılık faaliyetlerinde iyileşme, uzaktan çalışma ve iletişim yatırımları buna bağlı olarak rahatlık, özgürlük, hibrit yaşama adapte olan kişisel bakım, giyim ve kozmetik ürünleri, teknolojik ürünlerde kullanıcı dostu tasarımlar, yeni yapılanmalar, sağlık sistemleri, insana yatırım, Sosyalleşme, ruh sağlığı, kişisel gelişim, yoksulluk önleme politikaları sürekli gündemde olacak.  Kişisel bakım ve kozmetik sektörü ise bunlar içerisinde evden çalışma ve insana yatırım kısmında yer alacak.

 

Think Aloud Research olarak 2021 Mayıs ayında yaptığımız araştırmada, Kozmetik/kişisel bakım konusunun, kadınların %15’inin «artık aklına bir şey getirmeyen» veya «gereksiz bulmaya başladıkları» bir konu olduğunu ortaya çıkarmıştır. Bunun yanında Pandemi ile birlikte makyajın yerini nemlendiriciler ve cilt bakım ürünlerine bıraktığı gözlemliyoruz. Son 6 ayda kozmetik ve kişisel bakım alışverişinde de giyimde olduğu gibi azalış (%56) eğilimi gözleniyor. Yalnızca 25-35 yaş grubunun alışveriş eğilimde bir artış var. Pandemide en çok harcama yapılan kategoriler yüz (%22) ve sac bakım ürünleri (%17). Genel olarak makyaj ürünlerine olan ilgi azalırken cilt bakımına yönelik ürünlere eğilimin arttığı gözleniyor. Aylık kozmetik harcaması 200 TL civarındadır. Bu oran doğal ve organik ürünler söz konusu olduğunda 250 TL’ye kadar çıkmaktadır.

Normalleşme süreci arttıkça renkli kozmetiklerde de artış gözlemlemeye başlayacak olsak da, maske kullanımı cilt bakım ürünlerinde, göz makyajı ürünlerinde artışa neden olmaktadır. Fondöten, allık gibi ürünlerin, maskenin yüzü kapatması, terleme, dudak üstü leke yapması nedeniyle, çoğunlukla göz ve çevresine kaydığı bir gerçektir.

Klinik kozmetik ürünleri hala yükselişte, ancak bir yandan da doğal kozmetik ürünlerine geçiş var. Ticaret Bakanlığı’nın verilerine göre Türkiye’deki ekonomik gelişmeye bağlı olarak, kozmetik ve kişisel bakım ürünleri pazarı her yıl ortalama % 10 büyümektedir. Pazarda doğal kozmetik ve kişisel bakım ürünlerinin payının % 5 civarında olduğu tahmin edilmektedir. Son yıllarda sektörde doğal sabunlar, şampuanlar, diğer saç bakım ürünleri ve saç boyaları, cilt bakım ürünleri, vücut bakım ürünleri ve diğer doğal kozmetikler üretilmeye başlanmıştır. Özellikle doğal sabun ve şampuan üretimi ülke çapında birçok küçük ölçekli firma tarafından gerçekleştirilmektedir. Dünyaca ünlü defne ve zeytinyağı sabunları Türkiye’de büyük miktarlarda üretilmektedir.

Marifet Doğal Güzelliği Ön Plana Çıkarmakta…

Organik ve ve doğal ürünlere eğilim artarken, yaşam biçimleri içerisine de giren “doğal ve gerçek güzellik” trendi kadınların, başkası gibi olmaya uğraşmaktansa, «kendindeki güzelliği ön plana çıkarmak» için uğraşması gerektiğini bilincini yükseltti.

İÇİNDE KATKI MADDESİ KULLANILMAYAN, DAHA DOĞAL MİNERALLER İLE DESTEKLENEN ÜRÜNLERE İLGİYİ ARTIRDI.

30 yaş üzeri, A- BC1 SES, Şehir merkezinde yaşayan, Lise ve üstü eğitim düzeyi olan kadınlar, cildinde doğanın sağlıklı dokunuşlarını isterken,  nemlendiricilerden, yaşlanma karşıtı ürünlere kadar hem kendi doğal güzelliklerini ön plana çıkaran hem de içerik olarak sürdürülebilirliği merkeze alan sağlıklı markalara daha fazla önem vermeye başladılar.

Sosyal medyadaki makyaj fenomenlerindeki artış, makyaj yapma yaşının da düşmesine neden oldu. Bu da erken yaşta cilt problemi yaşan genç kızların oranını artırdı. Şimdi 16-25 yaş, ABC1, ergenlik sivilcelerinden kurtulamaya çalışan, cilt sorunları ile baş etmeye çalışan, trendy olmaya çalışan genç kızlar da sektörün gündeminde yer almaya başladı.

Sosyal medyada sadece ürün içerikleri görmek istemeyen kadınlar, biraz daha yeni yaşam biçimlerine, kaygılarına, beklentilerine uygun içerikler de beklemeye başladılar.

Dijitalleşme Kozmetik Sektörü İçin de Önemli Olmaya Başlayacak…

Sosyal medyanın gücü kadar online satışların da artması ile birlikte firmalar CRM datalarını, e-ticaret sitelerine, Facebook Pixel içeriklerine bağlayarak daha odaklı iletişimler yapmaya ve buna bağlı olarak da satışlarını artırmaya başladılar. CRM datalarının her daim temiz ve güncel kalmasının önemi bir kez daha ortaya çıktı.

Ürünleri medyalaştırmak, agresif rekabet içerisinde olan sektöre iyi bir açılım kazandırdı. Ürünlerin içerisine entegre edilen IOT sistemlerle, her ürünü kendi başına mecraya dönüştürdü. QR kod kullanım oranları geçen yıla göre %30’luk büyüme gösterirken, markaların sosyal medya kanallarına yönlendirme, kampanya kurguları açısından da QR kod kullanımının önemi 2022’de de artacağa benziyor.

Sesli arama özelliklerinin dünyada büyük bir hızla yükseldiğini ve tüketicilerin markaları öğrenmek, tavsiye almak, satın almaya dönüştürmek için kullandıklarını görüyoruz. Her geçen gün çoğalan sesle arama sistemleri içerisinde yer almak, kişisel bakım markalarının farkındalığını da artıracaktır.

Tavsiye ve referans binlerce ürün olan pazarda önemli bir seçim kriteridir. Sadece Instagram’da değil, web sitesi içerisinde yer alan ürün yorumları satışlar üzerinde büyük etkilidir. Google’ın yaptığı araştırmalara göre site içerisinde yer alan yorumlar, ziyaretçilerin %90’ı tarafından okunuyor. Bu nedenle markaların özellikle kozmetik gibi kişiyi direkt etkileyecek bir alanda referans ve tavsiye içeriklerine önem vermeleri gerekmektedir.

e-mailing hala önemli bir iletişim materyali… Kişiselleştirmiş mailler, kampanyalar, newsletterlar tüketici sadakati kadar ziyaret sıklığını ve satışları da artırıyor. CRM ve satış datasının doğru entegre edilerek, kullanıcıların ihtiyaç döngüleri belirlenerek kişiselleştirilmiş e-mailinglerin 2022 yılında önemli bir materyal olacağına eminim.

Google, canlı olarak YouTube'da daha zengin biçimler ve erişim sağlayan Discovery reklamlarını kullanıma sundu. Google ayrıca, daha etkileşimli bir görsel getiren yeni bir arama ağı reklam biçimi olan Galeri reklamlarını da duyurdu. Google RLSA sistemi ile siteyi, sayfayı ziyaret eden, alışveriş yapan kitlelerin analizleri yapılıyor ve remarketing için iyi bir araç oluyor. Bu sıkça sayfaya gelen kitleye özel kampanyalar oluşturulabilir ve yeniden alışveriş yapma sıklıkları artırılabilir. Bunun yanı sıra, bu kitleye benzeyen yeni hedef kitleler de bulunarak müşteri potansiyeli yükseltilebilir.

AR/VR sistemleri, hibrit çalışma düzeni gibi tüketicilerin markalarla buluşmasında önemli teknolojiler. Giyim firmaları bu trende hızla adapte oldu ancak kişisel bakım ve kozmetik sektörünün de bu sistemleri omnichannel yapıları içerisinde dahil etmeleri gerektiğini düşünüyorum.

Doğal Ve Gerçek Olan 2022’de Kazanacak…

Tüketicinin ruh hali her gün değişirken, kendisi için iyi bir şey yapma hissiyatını tetiklemek ve nabızlarını sürekli tutmak pazarlama dünyası için önemli olacak. Bu belirsiz zamanlarda pazarlama dünyasının yeni rolü "kadınların doğallık ve gerçeklik" beklentilerini tatmin edecek mesajlarla markalarını desteklemek olurken, firmalar için de sürdürülebilir doğa, tarım, kadın, anne kapsamlarında kurumsal sosyal sorumluluk çalışmalarına önem vererek marka itibarlarını yükseltecek adımlar olması gerektiğine inanıyorum.

İçerikte yer alan tüm araştırmaların kaynağı: Think Aloud Research 2021 Mayıs, 1840 kişilik örneklemle, İzmir, Ankara, İstanbul, Erzurum, Adana, Gaziantep illerinde, %50 Kadın-%50 Erkek, 18-50 yaş arası, %10 Yüksek Lisans mezunu, %80 Üniversite ve Lise mezunu, %10 İlköğretim mezunu katılımcılarla gerçekleştirilmiştir. Kapsam içinde ev kadınları, her yaş grubundan gençler, profesyoneller, girişimciler, esnaf, KOBİ, orta ve büyük işletme sahipleri, kamu personeli, sağlık çalışanları, emekliler yer almıştır.












Benzer Haberler


 



Abonelik
InStyle Ekim 2021

12 Aylık InStyle Aboneliği Sadece 120 TL

InStyle'ın i-Pad versiyonuna yıllık
32,99 TL'ye abone olabilirsiniz

InStyle Ekim 2021

InStyle.com is part of the Group Medya. Style Network Copyright © Group Medya. InStyle is a registered trademark of Group Medya. All rights reserved.

Size daha iyi hizmet verebilmemiz için sitemizde çerezler kullanılmaktadır. Giriş yaptığınız andan itibaren çerez kullanımını kabul etmiş sayılacaksınız.  Detaylı bilgi için tıklayın...
 X