Bottega Veneta’nın Sosyal Medya Hesaplarına Neler Oluyor?

Bottega Veneta açıklama yapmadan tüm sosyal medya hesaplarını sildi.
Artık Twitter güncellemeleri, Instagram fotoğrafları ve Kreatif Direkötür Daniel Lee yönetimindeki lüks İtalyan markasının Kering portföyünde yükselen bir yıldız haline gelen Facebook gönderileri yok. Moda endüstrisi bu habere hızlı bir şekilde yorum yaptı: Bottega Veneta karanlığa boğulurken güçlü bir marka fikrinden vazgeçti ve her zamanki gibi yükselişe geçti, daha çok konuşulmaya başlandı. 

Ama belki de bu yeni dijital dünyadaki en büyük lüks aslında oturumu kapatmak, kişinin dijital ayak izinin tüm izlerini silmek ve tamamen üç boyutlu alanda yaşamaya çalışmaktır.

Bunu ne kadar uzun süre düşünürseniz, strateji Bottega Veneta için o kadar mantıklı hale geliyor. Lee geçen ay Nicole Phelps’e dijital moda şovlarına inanmadığını söylemişti. Ve elbette, tasarımcı Celine’deki görev süresi boyunca dijital dünyadan uzak olmasıyla ünlü Phoebe Philo altında çalıştı. O zamanlar Celine’in zar zor bir web sitesi vardı ve e-ticaret imkanı sunmuyordu; bu, mağazalarını kutsal stil alanlarına dönüştüren bir karar olarak görülüyordu. 

Hermès de ürünlerini  yüksek sosyete ve ultra zevkli insanlar tarafından imrenilen, hakkında fısıltıyla konuşulan parçalara dönüştürmek için benzer bir strateji uyguladı. En yakın Amerikan muadili olan The Row, sosyal medyayı ve e-ticareti tutumlu ve soğuk bir tavırla kullanıyor ve alışveriş yapanları butiklerine çekmeyi tercih ediyor.

Sosyal medyadan önceki zamanı bir düşünün – faks çağı! Markanın kârlılığı için basından çekinen tasarımcıların çok sayıda örneği var. Alber Elbaz, 2015 yılında bunu en iyi şekilde ifade etmiş olabilir: “Çok fazla tasarımcı gördüğünüzde, bu çok fazla iyi bir parça olmadığı ve onu ilerletmek için çok fazla tanıtım yapmaları gerektiği anlamına gelir.”

Mark Holgate’in 2020’de nelerin satıldığını analiz eden perakende raporunda, 10 perakendeciden yedisi en çok satan markaları arasında Bottega Veneta’yı listeledi. Bottega Veneta o kadar popüler hale geldi ki Lee ve arkadaşlarının satışlara ilham vermek için fazla bir şey yapmasına gerek kalmadı – tabii ki saygısız bir şekilde şık giysiler ve aksesuarlar üretmeye devam etmek dışında.

Süreç böyle devam ederse muhtemelen Ssense, RealReal, Net-a-Porter, Threads Styling, Rebag, Saks ve Editoryalist YX gibi markalar en çok satan Bottega Veneta ürünlerini tanıtmak için kendi bütçelerini kullanacaklar. 
Yıldızlar ve influencerlar için de aynı durum geçerli olacak, onlar da üstlerine düştüğünü düşündükleri şeyi yapacaklar. 

Bottega Veneta’nın 2020 sonlarında piyasaya çıkan ve kısa sürede sosyal medyada yılın IT öğesi haline gelen kireç yeşili botlarının çoğalması bunun kanıtı. Bir de Kylie Jenner’ın Noel kıyafeti, sırtı açık kırmızı pullu B.V. elbisesi ve geçtiğimiz yıla ait hafızalara kazınan pek çok stil anı – Bottega’nın fringe paltosuyla Rihanna ve Hailey Bieber da dahil olmak üzere – markayı kamusal sohbette devam ettiriyor.

Artık Instagram’da @bottegaveneta’yı etiketlenemiyor ancak @kardashiankloset gibi ünlü gardırop hesapları paylaşımlarına her zaman markanın kredisi dahil ediyor.

Yine de Bottega Veneta’nın sosyal medyadaki yokluğunun ne kadar süreceğini merak ediyoruz. İş ilanlarına bakacak olursak bu süreç çok uzun sürmeyecek. Şirket şu anda küresel bir sosyal medya yöneticisi arıyor. 

İlgili Makaleler