Pandemide Modanın Sınavı

BoF’un CEO'su İmran Amed ile pandeminin moda endüstrisine etkisi ve sektörün geleceği hakkında konuştuk.

Pandemide Modanın Sınavı Pandemide Modanın Sınavı  Pinterest


 

  • Moda haftaları Covid-19 nedeniyle iptal edildi. Onların yerini tutmasa bile online şovlar düzenlendi. Sizce online defilelerin sektöre olumlu veya olumsuz etkileri neler?
Çevrimiçi moda şovları ve sunumlar, markaların kapanmalar sırasında sektör ve müşterilerle bağlantı kurması için mümkün olan en iyi seçenekti. Ancak mevcut haliyle, bir defilenin temsil ettiği her şeyin yerine geçemeyecekleri açık. Tasarımcılar için aylarca süren yaratıcı süreç, editörlerin ve alıcıların bir tasarımcının vizyonunu anlamaları için bir yer, markaya ve şov katılımcılarına son müşteriler için gösteriden içerik oluşturma fırsatı ve markaların bir markanın takip edilmesini ve arzu edilirliğini büyütmek için kullanabileceği bir pazarlama gösterisi... Ancak daha fazla çalışma ve denemeyle, akıllı markalar, çabalarından bir şeyler öğrenecek ve kendileri için işe yarayan bir model bulana kadar yaklaşımlarını geliştirecek.
 
  • Moda haftalarının kaderi ne olacak? Fiziksel defilelere ilgi olacağını düşünüyor musunuz?
Virüsün sadece ikinci dalgası hakkında süregelen endişeler değil, pek çok endüstri oyuncusu da bitmek üzere olmayan küresel bir sağlık krizinin ortasında moda şovlarına katılmanın sorumsuzluk olduğuna inanıyor. Benim tahminim, yaklaşan gösterilere çoğunlukla, katılmak için seyahat etmek veya karantinada kalmak zorunda olmayan küçük yerel izleyiciler katılacak. Moda haftalarının uzun vadeli geleceğine gelince, kesin öngörülerde bulunmak için henüz çok erken. Ancak tüm marka ve tasarımcıların aynı anda, aynı yerlerde birlikte gösterildiği konsolide moda haftalarının ayrıştırılacağına inanıyorum. Markaların ve tasarımcıların iş modellerine uygun şovların, sunumların ritmini ve lokasyonlarını takip eden bir model geliştirilecektir.
 
  • Sizce bu krizden çıkarabileceğimiz en büyük fırsat nedir? Moda dünyası 2021'de nasıl gelişecek?
Beş yıldan fazla bir süredir moda sistemini yeniden icat etmekten bahsediyoruz. Aslında 2015 yılında BoF olarak sadece bu konuya adanmış ‘Reinvention’ sayısı hazırlamıştık. Pandemi, endüstriyi gerçekten yapılması gereken değişikliklere odaklanmaya zorladı. Ekonomik, sürdürülebilirlik ve etik açıdan daha iyi çalışacak şeyler.
 
  • Moda dergilerinin geleceği hakkında ne düşünüyorsunuz?
Moda dergilerinde kaçınılmaz olarak bir konsolidasyon olacak ve bazı dergiler kapanacak. Bunun Avustralya'da, Hindistan'da ve başka yerlerde gerçekleştiğini görüyoruz, bu da geleceklerin habercisi. Büyük moda medya markaları hayatta kalacak, ancak bakış açılarını dijital editoryal formatlara çevirirken basılı reklamcılığa daha az bağımlı olan platformlar arası oyunculara dönüşmeleri gerekiyor.  


RÖPORTAJ AKGÜN AKDİL












Benzer Haberler


 



Abonelik
Afra Saraçoğlu, Merve Çağıran ve Aslı Bekiroğlu

12 Aylık InStyle Aboneliği Sadece 120 TL

InStyle'ın i-Pad versiyonuna yıllık
32,99 TL'ye abone olabilirsiniz

Afra Saraçoğlu, Merve Çağıran ve Aslı Bekiroğlu

InStyle.com is part of the Group Medya. Style Network Copyright © Group Medya. InStyle is a registered trademark of Group Medya. All rights reserved.

Size daha iyi hizmet verebilmemiz için sitemizde çerezler kullanılmaktadır. Giriş yaptığınız andan itibaren çerez kullanımını kabul etmiş sayılacaksınız.  Detaylı bilgi için tıklayın...
 X