Restoran Haftası Başlıyor!

Restoran Haftası Başlıyor! Restoran Haftası Başlıyor! Pinterest


Metro Türkiye ana sponsorluğunda gerçekleşen Restoran Haftası’nda yerel ve coğrafi işaretli menüler öne çıkıyor.

Türkiye’nin ilk gastronomi festivali olan ve her yıl merakla beklenen Restoran Haftası, Metro Türkiye ana sponsorluğunda Dude Table tarafından 11. kez düzenleniyor. Etkinlik 5-31 Mayıs 2022 tarihleri arasında İstanbul başta olmak üzere İzmir, Bodrum, Denizli ve Gaziantep’te gerçekleştirilecek.


Bu yılki teması “sürdürülebilirlik” olan Restoran Haftası, 100’den fazla restoranın katılımıyla gerçekleşecek. Yerel ve coğrafi işaretli menülerin yanı sıra vegan ve atıksız menülerin de sunulacağı Restoran Haftası’nda lezzet severlere hem lezzetin hem de sürdürülebilirliğin birlikte mümkün olduğu eşsiz bir deneyim yaşatılacak. Gastronomiyle sosyal yaşamın tüm dinamiklerini bir araya getiren ve şehir yaşam kültürüne katkı sağlayan Restoran Haftası, Türkiye’nin ilk gastronomi festivali olma özelliği taşıyor. Etkinlikte 70’i aşkın restoran markası yerini alırken, şubeli markalarla birlikte Restoran Haftası’na 100’ün üzerinde restoran katılacak. Restoran Haftası’na katılan markalar ve değerli şefler menülerini “sürdürülebilirlik” teması kapsamında, atıksız mutfak disiplinine uygun, yerel & coğrafi işaretli, vegan & vejetaryen menüler olarak üç kategoride oluşturacak. Restoran Haftası süresince Türkiye’nin önde gelen katılımcı restoranları, etkinliğe özel olarak oluşturdukları sürdürülebilirlik temalı menülerini daha uygun fiyatlarla lezzet severlerle buluşturacak. Restoran Haftası’nda 60 ve 90 TL’lilk menülere ek olarak 125 TL’lik Restoran Haftası Tabakları ve 225 TL’lik Tadım Menüleri de bulunuyor.



YEREL & COĞRAFI İŞARETLI MENÜLER RESTORAN HAFTASI’NDA!

İstanbul dışında; İzmir, Bodrum, Denizli ve Gaziantep’te de düzenlenecek olan Restoran Haftası'nda yerel ve coğrafi işaretli lezzetler de menülerde yer alacak. Lezzet severler bu menülerde Bayrampaşa Enginarı, Beypazarı Eriştesi, Denizli Kale Biberi, Divle Obruk Peyniri, Kırşehir Kaman Cevizi, Taşköprü Sarımsağı, Denizli Yanık Yoğurdu, Anamur Avokadosu, Antep Kuru Patlıcanı, Alaçatı Otları, Konya Tahini, Kırşehir Nohutu, Ayvalık Zeytinyağı, Niğde Patatesi, Bergama Tulum Peyniri, Aydın Zeytinyağı, Konya Süzme Yoğurdu, Antep Sumağı, Nizip Nanesi, Tirebolu/Hemşin/Diyarbakır Çayı, Tokat Asma Yaprağı, Mavi Kuyruk Karides, Karakılçık Filizi, Beypazarı Havucu, Isparta Ekşi Elması, Mersin Körpe Baklası gibi yerel ve coğrafi işaretli ürünleri tatma fırsatı elde edecek.



METRO TÜRKIYE, COĞRAFI İŞARETLI VE YEREL ÜRÜNLERIN GERÇEK POTANSIYELINI ORTAYA ÇIKARIYOR

30 yılı aşkın bir süredir Türk mutfağını ve değerlerini korumanın ve gelecek nesillere aktarmanın tarımsal kalkınma ve yerelleşmeden geçtiğine inanan Metro Türkiye, yerel ve Coğrafi İşaretli ürünlerin gerçek değerinin ortaya çıkması ve marka değeri kazanması için 2012 yılından bu yana öncü çalışmalar gerçekleştiriyor. Coğrafi İşaretli ürünler alanında üreticiler nezdinde farkındalık yaratmak amacıyla Türkiye’nin dört bir yanındaki yerel üreticilerle, kooperatiflerle iş birliği yaparak ürün alımı sağlayan Metro Türkiye, yerli tohum kullanılarak yetiştirilen ürünler için %100 alım garantisi de veriyor. Metro Türkiye aynı zamanda kooperatiflerin gıda güvenliği kalitesi, temizlik, hijyen, ürün seçimi, etiketleme gibi konularda uzmanlardan eğitim almalarını sağlayarak onları sertifikalı üretici yapıyor ve üreticinin de sürdürülebilirliğini sağlıyor. Son bir yılda birlikte çalıştığı kooperatif sayısını yüzde 11 artırarak 800’ün üzerinde yerli üretici ve kooperatif ile iş birliği yapan Metro Türkiye, Finike portakalından Zile pekmezine, Taşköprü sarımsağından Bursa siyah incirine kadar, sezonuna bağlı olarak yaklaşık 200 Coğrafi İşaret tescilli ve aday ürünü raflarında sunuyor. Raflarındaki Coğrafi İşaretli ürünlerin sayısını ise 2023’e kadar her yıl %20 oranında artırma hedefi bulunuyor. 




MURAT DENIZ TEMEL, ALAF ŞEF
Gastronomi sektörünün ve doğal olarak restoran sektörünün son 20 senedir kitlesi genişlemekte ve tüketici portföyü artmakta. Restoran Haftası’nın önemi burada ortaya çıkıyor. Gastronomi içinde birçok alt başlığı bünyesinde barındırıyor. Restoran Haftası bilinirliği ve farkındalığı arttıran bir etkinlik. Belirli bir tüketiciyi, profilini bilmedikleri keşiflere yönlendiriyor. Belirli bir tüketiciyi, profilini bilmedikleri keşiflere yönlendiriyor. Bu sene Restoran Haftası’nda “Aşçı Tabağı” menümüzde konsept seçimimiz “Seçememek”. Aşçı tabağı esnaf lokantalarının torpilli tabağıdır. Tezgâhtan seçilemeyen tabakların birleşimidir. İşte biz de menüden bir tabak seçemedik ve en son hepsini bir aşçı tabağında birleştirdik. Metro Türkiye, bizim için keşfe basamak sağlıyor. Birçok ürünü raflarında keşfettik, menümüze ekledik, şimdi menüde de birkaç kalemimiz coğrafi işaretli ürün.





BIRKAN ERKÖYLÜ, LOKANTA FERIYE ŞEF
Restoran Haftası gastronomi sektörü için önemli bir organizasyon. Restoran Haftası kapsamındaki restoranların ve her restoranın kendi konsepti ile temaya uygun hazırladığı özel menülerin insanlarla buluşturulması, onlara farklı bir deneyim sunma ve vizyon kazandırma açısından oldukça kıymetli. Özellikle hepimizi zorlayan pandemi döneminden sonra yeniden bu organizasyonun planlanması sektörle ilişkili olan herkes için epey faydalı olacak. Bu organizasyonda yer aldığımız için heyecanlı, ayrıca Restoran Haftası’nın bir parçası olan Türk Mutfağı 2.0 etkinliğinin de Feriye’de gerçekleşecek olmasından ötürü mutluyuz. Feriye olarak sürdürülebilirlik ve mevsimsellik gerek etkinliklerimizle gerekse menülerimizle sahiplendiğimiz kavramlar. Bizler Lokanta Feriye’nin mutfak ekibi olarak zaten “Atıksız Mutfak” ilkesi ile çalışıyor, sürdürülebilir gıda üretimi için mevsiminde ve yerel ürünleri menülerimizde kullanıyoruz. Restoran Haftası’nın bu seneki teması olan sürdürülebilirlik için Lokanta Feriye olarak yerel ve coğrafi işaretli içinde 4 yemek olan bir menü hazırladık. Lokal üreticiyi desteklemek için tıpkı diğer menülerimizde olduğu gibi Restoran Haftası’na özel hazırladığımız menüde de yerel ürünleri tercih ettik. Metro Türkiye’nin yerel üreticiyi destekleyerek yerel ve coğrafi işaretli ürünleri bünyesinde bulundurduğunun farkında ve gastronomi sektöründe sürdürülebilirliğin aktif bir öznesi olduğunun bilincindeyiz. Sağladığı kaynaklar ile sektörde yetkin ve güçlü bir tedarikçi konumunda olması biz şefler için bu ürünlere kolay ulaşılabilirlik açısından önemli. Ayrıca Metro Türkiye’ye yerel ürünlerin tanıtımına katkı sağladığı ve şefleri özel eğitimlerle desteklediği için de ayrıca teşekkür ederim.


NIHAT SANCAR, IL CORTILE İSTANBUL ŞEF
Restoran Haftası için hazırlamış olduğumuz yemek restoranımızın temsil ettiği, İtalya’nın kuzeybatı bölgesinde bulunan Ligurya yöresine ait bir yemek. Taze makarna kullanarak yaptığımız ürünümüzün reçetesinde Coğrafi İşaretli Kırşehir’in nadir Kaman cevizi ve sarımsağın başkenti olan Taşköprü sarımsağı kullanıyoruz. Menümüzdeki otantik reçetelere, ülkemizin gastronomi mirası olan Coğrafi İşaretli ürünler kullanarak değer katmaya özen gösteriyoruz. 



METRO TÜRKIYE’DEN GENÇ ŞEFLERE PRAG’DA EĞITIM HAKKI

Bu yıl Restoran Haftası kapsamında ilk kez düzenlenen “35 Yaş Altı 3 Şef Yarışması”nda genç şefler Türk mutfağının sürdürülebilirlik elçileri olmak için yarışacak. 30 yıldır sürdürülebilirlik konusunda yürüttüğü öncü projelerle yeme içme sektörüne değer sağlayan Metro Türkiye’nin ana sponsorluğu ile gerçekleşen “35 Yaş Altı 3 Şef Yarışması” ile mutfağında sürdürülebilirliği ana disiplini haline getirmeyi hedefleyen genç şefler öne çıkacak. Finale kalan 3 genç şefe Prag’da bulunan Metro platformunda sürdürülebilir mutfak odağında eğitim hakkı verilecek. Yarışmanın jüriliğini; Gastronometro Direktörü Maximillian J.W. Thomae, Dude Table Gastronomi Ajansı Başkanı Funda İnansal, Gazeteci- Gastronomi Yazarı Ebru Erke ve Cooks Grove Kurucusu Şef Şemsa Denizsel üstlenecek.
 


LOKANTA FERIYE'DEN YEREL & COĞRAFI IŞARETLI MENÜ
Bayrampaşa Enginar
Beypazarı Erişte Trakya Kuzu Kol
Yoğurtlu Muhallebi
Su, Çay, Kahve

DEL MARE'DEN YEREL & COĞRAFI IŞARETLI MENÜ
Denizli Kale Biberi & Yanık Yoğurt Divle Obruk Peynirli Roka Salatası
Fileto Levrek Izgara

IL CORTILE ISTANBUL'DAN YEREL & COĞRAFI IŞARETLI RESTORAN HAFTASI TABAĞI
Pansotti Alle Noci
Kırşehir Kaman Cevizi, Krema, Porçini Mantarı, Parmesan, Ispanak ve Taşköprü Sarımsağı

NIŞANTAŞI BRASSERIE'DEN YEREL MENÜ
Ege’den Granyöz Ceviche
Uzun Pişmiş Dana Yanağı
Bitter Çikolata Mus

ALAF'DAN YEREL & COĞRAFI IŞARETLI RESTORAN HAFTASI TABAĞI
Az Çomaç Yörüklerin Atıştırmalığı
Baharın Tadı Sultani Bezelye ve Taze Lor
Anamur Avokado ve Bahar Yeşillikleri Antakya Zeytin Salatası ve Zahter Taş Fırından Otlu Lavaş
Denizli Yanık Yoğurt ve Denizli Kale Biber



 












Benzer Haberler


 



Abonelik
InStyle Mart 2022 Tuba Büyüküstün

12 Aylık InStyle Aboneliği Sadece 300 TL

InStyle'ın i-Pad versiyonuna yıllık
32,99 TL'ye abone olabilirsiniz

InStyle Mart 2022 Tuba Büyüküstün

InStyle.com is part of the Group Medya. Style Network Copyright © Group Medya. InStyle is a registered trademark of Group Medya. All rights reserved.

Size daha iyi hizmet verebilmemiz için sitemizde çerezler kullanılmaktadır. Giriş yaptığınız andan itibaren çerez kullanımını kabul etmiş sayılacaksınız.  Detaylı bilgi için tıklayın...
 X