Rol Değişimi: Fendace

Arkadaşlar, idoller, mentorlar… Bu, bir arada olmanın güzelliği.” Geçen eylül ayında gerçekleşen Milano Moda Haftası, bir süredir kulislerde konuşulan heyecan verici bir birlikteliğin hayata geçişine sahne oldu. Fendi’nin couture ve kadın giyim koleksiyonları artistik direktörü Kim Jones ile erkek giyim, aksesuar ve çocuk giyim koleksiyonları artistik direktörü Silvia Venturini Fendi, Versace’nin yaratıcısı Donatella Versace ile güçlerini birleştirerek Fendace adını verdikleri bir koleksiyona imza attı. Versace by Fendi ve Fendi by Versace olarak ayrılan koleksiyonda her
iki taraf, kendi tasarım dillerini devraldıkları markanın mirasıyla buluşturuyor.

Kim Jones, “Bu bir iş birliği değil, bir takas. Fikrin merkezinde ise arkadaşlığımız var. Koleksiyon ayrı kaldığımız dönemlerin ardından bir araya gelebilmenin güzelliğini vurguluyor, aynı zamanda da bana ilham veren tüm kadınlara bir övgü niteliğinde,” diyor.
Donatella Versace ise düşüncelerini, “Kampanya, koleksiyonu tasarlarken sahip olduğumuz dostluk ve enerjiyi tam anlamıyla yansıtıyor. Kim, vizyoner bir tasarımcı. Benim için Fendace her zaman sevgiyi temsil edecek,” sözleriyle anlatıyor. 24 görünümden oluşan ve ilhamını 90’lardan alan Versace by Fendi Barok stili baskılar, kısa üst ve
mayolar, suni kürklerle iki moda devinin stil kodlarını harmanlıyor.

  

Fendi by Versace ise iddialı mini elbiseler, çengelli iğne detayları, 70’leri referans alan denim pantolon takımları ve ışıltılı önlüklerle yüksek dozda dişil enerji yayıyor. Kadın ve erkek tasarımlarına sahip her iki seçki de desen-doku oyunları ve bol miktarda logo ile sezon trendlerini belirliyor. Fendace koleksiyonunda hazır giyimin yanı sıra aksesuarlar da oldukça çarpıcı. Versace’nin maksimalist dokunuşları, Fendi’nin zanaatkarlığa olan düşkünlüğüyle bir araya geliyor. ‘Peekaboo’ ve ‘Baguette’ gibi ikonik Fendi çantaları Versace’nin Medusa amblemiyle, Versace’nin ‘La Medusa’ modeli ise Fendi’nin FF sembolü ile taçlanıyor. Hazır giyim ve aksesuar tasarımlarında karşımıza çıkan Fendace logosu ise bu birlikteliğe karşılıklı bir saygı ve sevgi gösterisi niteliğinde.


Duyurulduğundan bu yana heyecanla beklediğimiz Fendace koleksiyonunun reklam kampanyası, ünlü fotoğrafçı Steven Meisel’ın imzasını taşıyor. Naomi Campbell, Adut Akech, Anja Rubik, Anok Yai, Imaan Hammam gibi süper modellerin Fendace adlı bir gece kulübünde eğlendikleri video ve fotoğraf serisi, tasarım üçlüsünün kolektif bilincinin bir yansıması. 12 Mayıs’ta dünya çapında gerçekleşen bir dizi etkinlik ve pop-up store ile satışa sunulan koleksiyondan Versace by Fendi seçili Fendi mağazalarında, Fendi by Versace ise seçili Versace mağazaları ve internet sitesinde müdavimleriyle buluşuyor.

İlgili Makaleler