Tasarımcı: Annamaria Brivio

Ekonomi üzerine eğitim alan Annamaria Brivio’nun esas tutkusu modaydı. Bu tutkusunu taçlandırmak isteyen Brivio, partneri Massimo ile birlikte İtalya’nın Monza şehrinde Norrgatan adlı bir butik açtı, 2015 yılında ise kendi markasını kurdu. Eksantrik, ayırt edilebilir ve çok yönlü parçalara hayat verme fikrinden yola çıkan Paris Texas, kısa sürede kendine sokak sahnesinden Hollywood yıldızlarına uzanan sadık bir hayran kitlesi edindi. Globalde birçok perakende zincirinin bünyesinde satılan, bizim de moda çekimlerimizde sık kullandığımız markayı Brivio’nu kendisinden dinledik.
 

  • Markanızın çıkış noktası ne oldu?

Paris Texas’ı 2015 yılında sadece terliklerden oluşan bir kapsül koleksiyon olarak piyasaya sürdüm. Kurucularından biri olduğum, birçok markayı bünyesinde bulunduran Norrgatan’da satışa çıktılar. O dönemde ayakkabı endüstrisinin tasarımcı markalarına ve gece stillerine odaklanan, stiletto ağırlıklı parçalara odaklandığını düşünüyordum. Benimse gün içinde toplantılar arasında koştururken de iş çıkışında arkadaşlarımla bir şeyler içerken de giyebileceğim biraz daha cool ve rahat ayakkabılara ihtiyacım vardı. Aslında Paris Texas’ın çıkış noktası da bu oldu.

  • Paris Texas ismi nerden geliyor?

Markam kontrastlardan besleniyor; güçlü desen ve renkleri klasik ve rahat silüetlerle buluşturmayı seviyorum. Paris şehri elegan, sofistike ve çabasız bir ruha sahip, Texas ise daha sert ve iddialı. Paris Texas ismi bu zıtlıktan geliyor. İki şehrin farklı karakter özelliklerinin tasarımlar üzerinde ustalıkla bir araya gelebilmesi hoşuma gidiyor.

  • Markanızın estetiğini nasıl tanımlarsınız?

Yalın formlar ve güçlü materyaller başrolde. Sade bir kıyafetin bile stilini yükseltecek anahtar parçalar yaratmaya odaklanıyoruz.

  • Sonbahar-Kış 2020/21 sezonunu tasarlarken ilham panonuzda hangi fotoğraflar vardı?

Ben her koleksiyonumu tasarlarken renklerden yola çıkarım. Sonbahar-kış sezonunu düşünürken gri, siyah ve orman yeşiline odaklandım. Bir de parlak derilere! İlham panomda hep bu renkler ve tonlarından oluşan kareler yer aldı, koleksiyona da onlar egemen oldu.

  • Koleksiyondaki ana materyaller hangileri?

Her zaman olduğu gibi timsah ve yılan desenleriyle kaplı ikonik materyallerimiz ön planda. Bu sezon koleksiyonda ilk kez napa derisine de yer verdik.

  • Vazgeçilmez parçanız hangisi?

Botlar. Özellikle de natürel tonlu parçaların bu sezon öne çıkacağına inanıyorum.

  • Birçok yıldız ve influencer tasarımlarınızı giyiyor. Sosyal medyanın markanız üzerindeki nasıl bir etkisi oldu?

Büyük katkısı olduğunu söylemeliyim. Botlarımızı Emily Ratajkowski ve Eva Chen üzerinde ilk kez gördüğümüzde bu, Paris Texas üzerinde olağanüstü bir etki yarattı. Hatta üretim aşamasında zorlandık, bu kadar talep olmasına hazırlıklı değildik. Beklenmedik bir dönemeçten geçmeyi başardık. Bahsettiğimiz bu isimler ve diğerleri marka olarak daha geniş kitlelere hitap etmemizi sağladılar, aynı zamanda da dünyanın farklı yerlerinde perakende iş birlikleri gerçekleştirmemize de vesile oldular.

  • Koleksiyonlarınızdan en sevdiğiniz ayakkabı modeli nedir, onu nasıl kombinlersiniz?

Yılan desenli ‘Mama’ botları çok seviyorum, onu genellikle denim ve blazer ceketle tamamlıyorum.

 

RÖPORTAJ EYLÜL SOLAKOĞLU

İlgili Makaleler