Tasarımcı: Silvia Tcherassi

Tasarımcı: Silvia Tcherassi Tasarımcı: Silvia Tcherassi Pinterest


Kendi adını taşıyan markasıyla 30 yılı geride bırakan Kolombiyalı Tasarımcı, geleneksel zanaatkarlığı modern silüetlerle buluşturan hazır giyim koleksiyonları, dekorasyon seçkisi ve butik otelleri ile her sezon heyecan veriyor.


Kariyerine iç mimar olarak başlayan Silvia Tcherassi, yeni sanatsal ifade biçimleri keşfetmeye duyduğu merakı modaya yönlendirdi ve 1987 yılında markasını kurdu. Canlı renk ve desen geçişleri, feminen kesimler, geniş kumaş seçkisi ve Latin köklerine selam duran zanaatkarlık ürünü detaylardan meydana gelen tasarımları, Tcherassi’nin kendi deyimiyle gündelik lüks anlayışının bir yansıması oldu ve ona 2004’te Fransa tarafından verilen Sanat ve
Edebiyat Nişanı başta olmak üzere birçok ödül kazandırdı. Seneler içinde hazır giyim dışında birçok alana yönelen, Silvia Tcherassi’yi bir sanat ve lifestyle markasına dönüştüren tasarımcıyla sohbetimize davetlisiniz.



Kariyerinize iç mimar olarak başladınız. Yaratıcılığınızı modayla harmanlamayı nasıl başardınız?

Konu mimarı ve moda olduğunda aynı bakış açısına sahibim. Renkler, proporsiyonlar ve dokular arasındaki mükemmel dengeyi sağlamak, kontrastları vurgulamak ve tabii ki detaylara hatrı sayılır miktarda özen göstermek. Bu unsurlar benim gündelik lüks konseptimi oluşturuyor ve burada fazlalığa, gösterişe yer yok. Net bir vizyonunuz ve stiliniz olduğunda bunu kolaylıkla farklı disiplinlere adapte edebilirsiniz.



Bugüne kadar moda kariyerinizdeki dönüm noktaları neler oldu?

Birkaç tane var ama özellikle ikisi benim için çok önemli. Birincisi, etkinliğin organizatörleri tarafından bizzat çağrıldığım Milano Moda Haftası’nda ilk kez koleksiyon sunuşum. Diğeri ve bana göre en unutulmaz olanı ise devamındaki Paris sunumum. Orada, Fransa Kültür Bakanlığı tarafından verilen Sanat ve Edebiyat Nişanı’na layık görüldüm. Bu iki dönüm noktası dünya çapında bilinirliğimi artırmak adına hayati önem taşıyordu. Koleksiyonlarımı başlıca moda evleriyle birlikte sunmak, Giorgio Armani gibi endüstrinin büyük isimlerinden övgüler duymak çok özeldi. İlkbahar-Yaz 2022 koleksiyonunuzun çıkış noktası ne oldu? Koleksiyonum MiMo olarak da bilinen Miami Modernist hareketinden ilham alıyor. Eklektik görünümler var, tüm parçalar çeşitli sanatsal eğilimler, dönemler ve coğrafyaların izini taşıyor. Akışkan silüetler, yüksek enerjili bir renk paleti ve modernist hareketin elementlerini yansıtmak adına kurgulanmış dikkat çekici detaylar tasarımların öne çıkan unsurları arasında.



Koleksiyondan kişisel favorileriniz hangileri?

MiMo’nun öncü isimlerinden mimar Morris Lapidus tarafından inşa edilen Lincoln Road alışveriş merkezinin
siyah beyaz parkelerinden esinlenen parçaları seviyorum. Lapidus’un dairel şekillerin hakimiyetindeki çalışmaları,
tasarımlardaki cut out detaylara ilham veriyor. Coral Cables, Miami’deki amiral mağazamın lobisinden referans alan ombre parçalar da favorilerim arasında.



Koleksiyonlarınızda en çok hangi materyalleri ve teknikleri kullanmayı seviyorsunuz?

Doğam gereği yaratıcı ve meraklı bir insanım, bu yüzden sürekli yeni teknikler keşfetmeye çalışıyorum. Özellikle kumaş geliştirme süreci çok hoşuma gidiyor. Kumaşların çoğu İtalya’da markaya özel olarak üretiliyor ve aynı desenleri koton, ipek ve şifon üzerinde kullanarak yarattıkları farklı etkileri görmeyi seviyorum.



Kolombiyalı kökleriniz sizi tasarım alanında hangi yönlerden etkiliyor?

Latin DNA’m markanın özünde yer alıyor. Bazı koleksiyonlarda diğerlerinden daha gizli, bazılarında daha belirgin olsa da esasında her zaman orada. Renkleri kullanma şeklim ve parçaların feminenliği şüphe götürmez bir şekilde büyüdüğüm çevreden ve insanlardan izler taşıyor.


Ailenizle birlikte çalışmak nasıl bir deneyim?

Silvia Tcherassi bir aile şirketi olarak doğdu. Çocuklarım da artık şirkete dahil oldu, bu beni çok mutlu ediyor. Bizim için iş ve aile hayatını ayırmak neredeyse imkansız çünkü yaptığımız şeye karşı çok tutkuluyuz.



Moda endüstrisinde pandemiden sonra nasıl değişimler öngörüyorsunuz?

Rahatlık tüm ürün kategorilerinin vazgeçilmezi haline geldi, sürdürülebilirliğin ise giderek daha çok üzerinde duruluyor. Boyutu, gücü ve etkisi bakımından moda bu sürdürülebilir pratikleri savunmak ve yaymak için önemli bir platform, diğer endüstrileri de olumlu yönde etkileyebilir. Silvia Tcherassi butik otelleri, SPA’sı, ev koleksiyonları ve farklı alanlardaki faaliyetleriyle bir lifestyle markası.



Yakın gelecekteki planlarınız neler?

Güncelliğimizi korurken sürekli olarak gelişmek. 30 yıl boyunca büyümeye ve ilerleme kaydetmeye devam ettik,
gelecekten de beklentimiz bu. Aksesuar, parfüm ve güzellik seçkimiz yakın gelecek planlarımız arasında önemli bir
yere sahip.












Benzer Haberler


 



Abonelik
InStyle Mart 2022 Tuba Büyüküstün

12 Aylık InStyle Aboneliği Sadece 300 TL

InStyle'ın i-Pad versiyonuna yıllık
32,99 TL'ye abone olabilirsiniz

InStyle Mart 2022 Tuba Büyüküstün

InStyle.com is part of the Group Medya. Style Network Copyright © Group Medya. InStyle is a registered trademark of Group Medya. All rights reserved.

Size daha iyi hizmet verebilmemiz için sitemizde çerezler kullanılmaktadır. Giriş yaptığınız andan itibaren çerez kullanımını kabul etmiş sayılacaksınız.  Detaylı bilgi için tıklayın...
 X