Tasarımcı: Yoon Ahn

Ambush arkasında modadan müzik ve tasarıma uzanan bir hikaye barındırıyor. ABD’de büyüyen Kore doğumlu Yoon Ahn, Boston Üniversitesi’nde grafik tasarım okurken sonradan hem Ambush’un kurucu ortağı hem de eşi olacak Verbal ile tanıştı. Birlikte Tokyo’ya taşınan ikiliden Verbal hip hop grubu M-Flo’nun üyesi olarak müzik endüstrisine giriş yaptı, Ahn ise onun stil danışmanlığını üstlendi. Ahn’in müzisyeni klişe hale gelen görünümlerden uzaklaştırarak başlıca moda markalarına yöneltmesi, hip hop sanatçılarıyla yüksek moda birlikteliklerinin ilk adımlarından biri oldu. Tokyo’da mücevher tasarımı yapmaya başlayan ikili sırasıyla sanat atölyesi Ambush Design Company’i, couture mücevher markası Antonio Murphy & Astro’yu ve son olarak 2008 yılında tutku projesi olarak adlandırdıkları Ambush’u hayata geçirdi. Hazır giyim seçkisinin de eklenmesiyle sokak giyimin anahtar markalarından biri haline gelen Ambush’un yaratıcı zekalarından Ahn, 2018’den beri Dior Men’in mücevher direktörlüğünü de sürdürüyor. Kendisiyle sohbetimize davetlisiniz.

  • Ambush’u yaratma amacınız neydi?

Amacımız hayallerimizi gerçeğe dönüştürmekti. İstediğimiz şeyi istediğimiz zaman yapabileceğimiz bir platformumuzun olmasını istedik. Koleksiyon yaratırken nasıl bir süreçten geçiyorsunuz? Bu süreç benim için sürekli değişiyor. Oldukça çalışkan bir insanımdır, bazen masamda oturur saatlerce araştırma yapar, okur, izlerim. Bazen de dışarı çıkar, planlarım üzerinde çok düşünmemeye çalışırım. Duygu ve içgüdülerimin sesini dinler ve onlar üzerinden ilerlerim.

  • Ambush’un başarısını nelere bağlıyorsunuz?

Her daim değişime açık olmamıza bağlıyorum. Yeniliklere adapte olabilmek Ambush’un başarılı olmasının ana sebepleri arasında. Nispeten küçük bir marka olduğumuz için yaptığımız bir şey işe yaramadığında onu hızlıca değiştirecek ya da başarılı olduğunda bunun bilincine kolayca varabilecek esnekliğe sahibiz.

  • Sizce moda pandemiden sonra nasıl bir yöne evrilecek?

Moda, moda olarak kalacak, trendler değişecek çünkü zaman değişiyor. Bence en büyük değişim modayı tüketim biçimlerimizde gerçekleşecek. Yola mücevherle çıktınız ve zamanla tasarım seçkinize hazır giyim koleksiyonları da eklediniz.

  • Cinsiyetsiz parçalar yaratmak daha özgürleştirici bir his, değil mi?

Evet ama bunu daha özgür olmak için değil, mücevhere olan bakış açımızdan doğan ihtiyaçla yaptık. Kıyafet koleksiyonumuzu piyasaya ilk sürdüğümüzde az sayıda tasarımımız vardı çünkü onları mücevherlere kanvas görevi görmeleri için yaratmıştık. Bu nedenle de üniseks kıyafetler üretmek daha mantıklıydı. Şimdi geldiğimiz noktaya baktığımda tasarımlarımızın hem erkek hem de kadınlara göre olmasının modanın geleceğine dair vizyonumuzla ne kadar uyumlu olduğunu görüyorum. Müzik, moda, tasarım… Son dönemde sanatsal ilhamlarınız neler? Bu aralar sürekli 2000’lerden kalma vintage dergilere bakıyorum. Geleceğe atlamadan önce nostaljiye giriş yapmayı seviyorum.

  • Ambush bugüne kadar birçok başarılı iş birliğine imza attı. Bu ortaklıklarda hangi faktörleri göz önünde bulunduruyorsunuz?

Saygı çok önemli, bir de endüstrinin en iyileriyle çalışmak isterim. Oyunu yürütenlerle. En iyilerle çalışmak ve onlardan bir şeyler öğrenmek en iyisi.

  • Aynı zamanda Dior Men mücevher direktörüsünüz. Zaman yönetimini nasıl yapıyorsunuz?

Görevleri bölüyor, takvimime bağlı kalıyor ve kendime son teslim tarihleri belirliyorum.

  • Ambush için yakın gelecek planlarınız neler?

Daha fazla mağaza açmak ve müşterilerimizle daha yakın olabilmek adına dijital ekibimizi genişletmek istiyoruz.

RÖPORTAJ EYLÜL SOLAKOĞLU 

İlgili Makaleler