Saint Laurent’in Kate Moss’lu reklam kampanyası “Velvet Heat”

1 Ağustos 2025
Saint Laurent

Kapak: Saint Laurent (@ysl‘in izniyle)

Anthony Vaccarello, Saint Laurent’i Sonbahar koleksiyonu için tüm gerçekliğine ulaşacak kadar soyuyor.

Modaevinin “Velvet Heat” adını taşıyan yeni kampanyası, kendi sözleriyle “No script. No set. Just Kate.” ifadesiyle tanımlanıyor. Yani hiçbir senaryo, hiçbir yapaylık yok; fotoğraflar ve kısa film yalnızca Kate Moss’un Los Angeles’ın durgun sıcağında, Saint Laurent parçalarını kendi ruhuyla, kendi ruhunu da arkadaşıyla bütünleştirdiği ham gerçekliği ele alıyor.

Saint Laurent
@ysl

Mert Alaş’ın objektifinden çıkan kısa film ve fotoğraflar, moda dünyasının en ikonik figürlerinden biri olan Moss’u Los Angeles’ta izliyor.

Bazen bir ipek elbise Kate’in vücudunda özgürce süzülüyor, bazen de bir erkek ceketi kendisinin ve Chloë Sevigny’nin üzerinde bulunan tek parça oluyor. Kampanya; 1960’ların sinematik sıcaklığını, Hollywood’da bir havuz kenarındaki kayıtsızlıka birleştiriyor.

Plansızlık ve yüksek moda buluşması

@ysl

Fotoğrafları ilk incelediğimde ilk anda “Velvet Heat”in klasik bir moda kampanyasından daha fazlası olduğunu görmekte zorlanmadım. Kısa film ve fotoğraflar, Moss’un doğal karizmasını neredeyse bir belgesel gibi işliyor. Chloë Sevigny ve Frankie Rayder da ara sıra karelere dahil oluyor. Bu anlar Kate Moss’un Chloë ile sevgi dolu anlarına şahit olmak gibi. Moss, kampanyanın merkezinde yalın haliyle yer alıyor ve Los Angeles’ta Saint Laurent ile birlikte tam da moda dünyasında değer verilen bir ismin geçireceği bir günü gösteriyor. Sonbahar koleksiyonunu oluşturan ipek elbiseler, maskülen kesimli ceketler, kürk detayları ve bordo çantalar, Los Angeles’ı ve hatta Sunset Bulvarı’nı onunla birlikte dolaşıyor.

@ysl

Zamanın ötesinde konumlanan bir anlatı

“Velvet Heat”, bana sorarsanız Anthony Vaccarello’nun Saint Laurent’i yeniden tanımlama biçimi. Havuz başındaki rahat kareler, üstü açık bir araba süren Kate Moss ve arka planda Los Angeles sıcaklığı… Hepsi bir araya gelerek Saint Laurent’in zamansızlığını, plansız bir gerçeklikten doğan yeni bir hikayeye dönüştürüyor.

@ysl

West Coast ve Lana Del Rey hissi

Kampanya videosunu izlerken bazı anlarda aklıma istemsizce Lana Del Rey’in “West Coast” klibi geldi. Özellikle Kate Moss’un okyanus kenarında durduğu sahnede bana göre aynı melankolik ama özgür his vardı. Sanki Saint Laurent, West Coast’un çok sevdiğim hafif puslu, zamandan kopuk enerjisini kendi dünyasına çevirip yeni bir alanda var etmiş gibi hissettim. Tam o an, kampanyayı pop kültür referanslarıyla bezeli bir Hollywood klibine dönüştürdü. En azından benim için.

İlginizi çekebilir >>>>> Carrie Bradshaw etkisi: 2025 yazında spor şortlar her yerde

Ayşenur Kurtuluş

Üç yıl Fizik eğitimi aldıktan sonra modaya ve yazmaya olan ilgisini keşfeden Ayşenur, İstanbul Üniversitesi Amerikan Kültürü ve Edebiyatı bölümüne geçiş yaptı. Eğitiminin ilk yılından itibaren ELLE ve InStyle dergilerinde staj yaparak sektöre adım attı; aynı dönemde içerik üreticiliğine başladı. 2024 yazında daha önce stajyer editörlük ve styling asistanlığı yaptığı InStyle Türkiye ekibine dijital editör olarak katıldı. Ardından Marie Claire Türkiye’de dijital editörlük rolünü üstlendi. Şu anda yeniden InStyle Türkiye’de dijital içerik editörü olarak görev yapıyor.

Daha Fazla İçerik

stylein melis aygen

StyleIn – Melis Aygen

Beyoğlu’nun Pera bölgesinde konumlanan ve yüzyılı aşkın bir geçmişe sahip
Jane Birkin

Jane Birkin ve 10 milyon dolarlık Hermès çantasının hikayesi

Jane Birkin’in 1985’te bizzat kendisi için tasarlanan orijinal Hermès Birkin’i,