Balmain Türkiye’deki İlk Butiğini Açtı

200 metrekarelik alanda hizmet veren Balmain İstanbul Zorlu Center, markanın kreatif direktörü Oliver Rousteing ve Studio AMV tarafından tasarlanan Balmain yeni mağaza konseptine uygun olarak hazırlandı.
Dinamik ve hızlı yapısıyla İstanbul’un lüks moda markaları için en iyi lokasyonlardan biri olduğunu söyleyen Balmain CEO’su Massimo Piombini, “Türkiye, uzun süredir olmak istediğimiz güçlü  pazarlardan biri. Zorlu Center bünyesindeki butikler, marka konumlanmamızla ve sunulan hizmetler ise müşterilerimizin beklentileriyle  örtüşüyor. Balmain Kadın- Erkek RTW ve aksesuar koleksiyonlarını modaseverlerle buluşturacak olan Balmain İstanbul Zorlu Center butiğinin, markamızın bölgedeki güçlü büyümesine katkı sağlayacağına inanıyorum’’ dedi.
 

Paris’ten İlham Alıyor
İlki bir yıl önce Milano da Via Montenapoleone’de müşterilerle buluşan yeni Balmain butik konsepti için, Balmain Kreatif Direktörü Oliver Rousteing’in yönlendirmesi ile, Studio AMV mimarları modaevinin Parizyen köklerine odaklandı.
Studio AMV’den Anna Philippou tasarım süreci ile ilgili olarak, ‘’Oliver Rousteing, yeni butik konseptiyle  Paris’i dünyanın her köşesine taşımayı, dünyanın neresinde olursa olsun tüm Balmain butiklerine gelecek olan ziyaretçilere Paris’in atmosferini hissettirmeyi istediğini belirtti. Ama bunu yaparken de tüm varolan klişelerden kaçınmaya özen gösterdik’’ dedi.
 

İlham: Klasik Parizyen “Hôtel Particulier”
Studio AMV ile yeni mağaza konseptini belirlemek için yaptıkları ilk toplantılarda,  klasik parizyen yerleşik mimarisiden bağımsız bir şekilde ilerlemek  konusunda uzlaştıklarını söyleyen Rousteing bu süreci şöyle özetliyor, “Parizyen mimarinin önemli ögelerinden Hôtel Particulier’in kodlarını on elemente ayırdık ve her birini Balmain’in imza sembollerinden biriyle ilişkilendirdik. Balmain deneyiminin odağında deneyim, mahremiyet ve keşif olmasını istediğimden, alanı birbirine geçişi olan, bağımsız odalar halinde tasarladık. Bu alanların her biri kütüphane, bahçe, yatak odası gibi farklı yaşam alanlarından ilham alarak hazırlandı ve her özel alan bir Balmain koleksiyonuna adandı”.
 

Seçimler: Klasik, Modern Bir Görünüme Sahip
Balmain’in yeni prototipinin pek çok yönden markanın koleksiyonlarının arkasındaki  temel prensipleri yansıttığını belirten Rousteing,  ‘’Her defile, Balmain’in eşsiz mirası ve ustalığına atıfta bulunurken, takımım ve benim için herşeyden önemlisi günümüz jenerasyonunun hayatına ve giyinme tarzına hitap eden tasarımlar yaratmak. Tüm Yeni butik tasarımlarımızda da söz konusu geçmiş ile modernliğin bileşimi göze çarpıyor.  Parkeler, pervazlar, avizeler, perdeler ve aynalar klasik elementlere atıfta bulunsa da amacımız müze veya oyuncak bebek evi tasarlamak değil. Aksine, tarihi ögelerden yola çıkarak tasarımların modern ve en iyi materyallerden ustalıkla tasarlanmasına özen gösteriyoruz. Yeni butiklerimizin her zaman, Balmain ordusunun kendini evinde hissedeceği mekanlar olduğunu biliyorum’’ diyor.

 

İlgili Makaleler