Chloé, kreatif direktörü Gabriela Hearst ile yollarını ayırıyor

Chloé, üç dönüşümcü yılın ardından, kreatif direktörü Gabriela Hearst ile yollarını arıyor. Son koleksiyon 28 Eylül’de Paris Moda Haftası’nda sunulacak.

Uruguaylı tasarımcı Hearst, 2021 yılının Mart ayında Chloé için ilk koleksiyonunu sunmuştu. Kendisine ait markasındaki sürdürülebilirlik anlayışını Chloé’ye de taşıyan Hearst, şirketi 1 yıldan az sürede B Corp statüsüne taşıdı. 2022 yılında bir sosyal etki ölçüm aracı tanıttı ve 2023’te şeffaflığı arttırmak için dijital kimliklerle ikinci el satış programını başlattı.

Chloé’nin CEO’su Riccardo Bellini Hearst için “Gabriela, Chloé’deki rolüne büyük bir enerji ve yaratıcı vizyon getirdi. İlerleme dönemine katkıda bulunarak maisonumuzun hikayesine güçlü bir yeni bölüm yazdı” dedi ve ekledi “Onun Chloé yolculuğunun finali olan SS24 koleksiyonunun sunumunu, sevinç ve yaratıcılığın bir kutlaması olarak görüyorum. Kendisine bir sonraki yaratıcı işinde başarı ve mutluluklar diliyorum.”

Hearst ise ayrılık açıklamasında “Modanın güçlü geleceği için temeller atan inanılmaz bir ekibin parçasıydım ve bundan dolayı minnettarım. İnsanlarımızı ve çevremizi ön planda tutan bir iş ve tasarım perspektifi geliştirmede birlikte başardığımız olumlu değişime gururla bakıyorum. Çok az moda evi, kurucusu Gaby Aghion’ın ilham verici mirası altında, maisona kendi benzersiz katkısını yapan güçlü kadın liderlerden oluşan bir tarihe sahip. Chloé’deki çalışmalarımda her zaman güçlü ve heyecanlı hissettim. Ve en önemlisi bir kadının her şeyi yapabileceğini, bunu yaparken de eğlenebileceğini deneyimledim” dedi.

Hearst görev süresi boyunca, sade estetiği ve zanaat tutkusunu kullanarak markayı yükseltme stratejisi izledi. Çok satan Nama spor ayakkabıların ve geri dönüştürülmüş asetat kullanılarak üretilen Gayia gözlüklerinin arkasındaki isim olarak tanındı. Ayrıca Chloé’nin müşteri tabanını genişletmek adına Barbour, Moon Boot gibi markalarla işbirliklerine girdi. 31 Mart 2023 raporlarına göre Chloé’nin önceki yıla göre %26,9 satış artışı yakaladığı belirtildi.

Son olarak Hearst, Angelina Jolie’nin yeni moda markası Atelier Jolie ile kadın giyim kapsül koleksiyonu üzerinde çalıştı. Bu koleksiyon, zanaatkarların çalışmalarını vurgulayan ve stok ve daha az etkili malzemeleri kullanan bir yaklaşım benimsemekte.

İlgili Makaleler