Dünya Ayı’nda Daha Fazla Temiz Su Kaynağı için El Ele

Dünyayı korumayı misyon edinen, yüksek performanslı, bitkisel türevli saç bakım markası Aveda, bu Dünya Ayı’nda, bir kez daha ortaklık içinde olduğu kar amacı gütmeyen yardım kuruluşunu desteklemekten gurur duyuyor: Charity: Water, 2021 yılında da ihtiyacı olan insanlara temiz su sağlamaya çalışıyor.

Aveda’nın kurucusu Horst Rechelbacher’ın markanın yıllık düzenlenen Dünya Ayı kampanyasını ilk defa oluşturduğu 1999 yılından bu yana, Aveda, dünya çapında çevresel sorunlar için yaklaşık 65 milyon dolar toplayarak önemli bir etki yarattı. Bu yıl, ortağı olan kar amacı gütmeyen kuruluş Charity: Water ile birlikte Aveda, 2021 Dünya Ayı boyunca Hindistan, Nepal, Madagaskar ve Etiyopya’da ihtiyacı olan insanları korumak ve onlara temiz su sağlamak için 2 milyon dolardan fazla para toplama misyonunu üstleniyor.

Aveda X Charity: Water iş birliğine dair detayları ve bu konuda neler yapabileceğimizi Charity: Water CEO’su aynı zamanda New York Times Çok Satan Yazarı Scott Harrison ve Aveda Sürdürülebilir Projeler Direktörü Melissa Chelminiak ile Zoom üzerinden bir araya gelerek keyifli bir sohbette konuştuk.


 

  • Sürdürülebilir ve çevre dostu ürünlere ilgi giderek artıyor. Sizce insanlardaki bu uyanışı ne sağladı? 

Melissa Chelminiak: Çevre için iyi olan ürünlere karşı tüketici eğilimi giderek artıyor. Bu durum yeni değil fakat pandemi kesinlikle bu süreci hızlandırdı. Güvenlik ve hijyen artık her alışverişimizde aklımızdaki en önemli etkenler. Hem kendimizi hem de sevdiklerimizi virüsten en iyi koruyacak içeriklere yöneliyor ve tercihlerimizi buna göre şekillendiriyoruz. Dolayısıyla, pandemi tamamen kontrol altına alınsa bile tüketicilerin kişisel sağlık ve sıhhatlerini en üstte tutarak gezegenimizi koruyan seçimler yapmaya devam edeceğine inanıyorum.
 

  • Sizce sürdürülebilir yaşam bilincinin gelişebilmesi için atılabilecek temel adımlar nasıl sıralanabilir?

Melissa Chelminiak: Şöyle ki bence çok önemli üç adım var: İlk olarak çevresel ve sosyal olarak sorumlu seçimler yapmalıyız. Bir konuda liderlik etmekten daha güçlü bir şey yoktur. Bu kişisel eylemlerimiz için olduğu kadar kurumların eylemleri için de geçerli.

İkinci olarak insanları sürdürülebilirliğin neden önemli olduğu konusunda bilgilendirmeli ve onların kişisel olarak sürdürülebilirliğe dair ilgi duymalarını sağlamayalıyız. Örneğin yüksek kaliteli, organik, bitki bazlı bileşenlerden yapılmış bir ürün kullanarak, gezegeni korurken aynı zamanda sağlığınıza ve sıhhatinize de önem vermiş oluyorsunuz.

Üçüncü ve son olarak, olumlu bir etki yaratmak, insanları motive etmek için sürdürülebilirliğe dahil olmanın kolay yollarını keşfetmek harika bir adım. Bunun en mükemmel örneği su projelerinin her birinin Google Maps üzerinden izlenebilir olması, bu bağışçıları proje ilerlemesine sağladıkları katkı açısından bilgilendiriyor ve insanları motive ediyor.
 

  • Pandemi sizce sürdürülebilirlik bilincine nasıl bir etki oluşturdu?

Scott Harrison: Bildiğiniz gibi organizasyonumuz temiz ve de güvenli içme suyu kaynakları yaratmak için dünyanın her yerinden insanlarla iş birliği içerisinde. Kişilerin yanı sıra Aveda gibi tüketicilerini bu oyuna dahil etmeyi önemseyen, onları çevreye karşı daha duyarlı olmaya davet eden, sosyal sorumluluk ve bilinç sahibi markalarla da bir iş birliği içerişindeyiz, bu sizce de çok harika değil mi? Aslına bakarsanız en başta pandemi dolayısıyla bu anlamda gerçekten kötü bir yıl geçireceğimizi düşünüyorduk. Çünkü o kadar çok belirsizlik vardı ki! Birçok insan işini kaybetti…

Bizim için işlerin düşündüğümüzün tam tersi yönünde ilerlemesine çok şaşırdık. Pek çok insan küresel anlamda temiz su ihtiyacının ne denli olduğunun farkına vardı. Bize söylenen ilk şeylerden biri ellerimizi yıkamamız gerektiğiydi, öyle değil mi? Ve insanlar dünyanın yaklaşık %10’inin bunu yapamadığını fark etti. Yani gezegenimizde yaşayan her 10 kişiden biri ellerini yıkayamıyor. Bunu yapacak temiz suları yok. Bu nedenle temiz su, hijyen ve sanitasyon sorununa eğilen insanlardan gerçekten çok büyük bir destek gördük.
Bu anlamda insanlar konuya yüz çevirmek yerine bağışlarını arttırdırlar.


 

  • Sürdürülebilirlikte global lider Aveda, bu felsefede önder markalardan biri. Charity: Water iş birliği hakkında bilgi alabilir miyiz?

Scott Harrison: Elbette, bugüne kadar 65 milyon doların üstünde yardım topladığımız, bu işe gerçekten derinden bağlı Aveda ile birlikte olduğumuz için çok heyecanlıyız. Öncelikle, Aveda’nın ürün tedarik ettiği ve temiz su ihtiyacı olan dört yer seçtik: Hindistan, Nepal Madagaskar ve Etiyopya. Şimdiye kadar birçok heyecan verici iş yaptık ve 50.000 kişinin hayatını etkileyen 2 milyon dolar bağış topladık. Bu gerçekten ileriye dönük ve yenilikçi bir iş birliği diyebiliriz. Düşünebiliyor musunuz, 50.000’den fazla insan ilk defa temiz suya kavuşacak. Ki bu, bu senenin sayılarını kapsamıyor bile. Dünya Günü ve Dünya Ayı kapsamındaki tüm faaliyetlerimizde, her şey planladığımız gibi giderse ki gideceğinden eminim, 50.000 kişiye daha temiz su ulaştıracağız.

Ben bu hesabı stadyumlarla yapmayı çok seviyorum. New York’taki Madison Square Garden’ı düşünün; şimdi onun beş katı büyüklükte bir alanı hayal edin. İşte bu beş Madison Square Garden dolusu insan artık atık ve kirli su kullanmayacak. Onlara sağlanan temiz su sayesinde daha sağlıklı, mutlu ve üretken insanlar olacak. Yani Aveda ile iş birliğimiz şimdiye kadar gerçekten çok etkiliyiciydi. Aveda ile çalışmaktan onur duyuyoruz, bu bizim gurur duyduğumuz bir ortaklık oldu. Paylaştığımız birçok değer var ve bu bizi birbirimize daha da bağlıyor.


 

  • Aveda’nın 1999 yılından bu yana çevresel sorunlar hakkında etki yarattığı Dünya Ayı RunWalk projesi hakkında biraz bilgi alabilir miyiz?

Melissa Chelminiak: Kesinlikle! Bu etkinlik için çok heyecanlıyız. Pandemi bizim için bu anlamda oldukça zorlayıcı oldu çünkü sizin de bildiğiniz gibi Dünya Ayı’nda birçok etkinlik yapılır. Fakat şu an içinde bulunduğumuz koşullar bu etkinlikleri bire birde gerçekleştirmek için maalesef uygun değil. Bu nedenle, Charity Water için ilk sanal Dünya Ayı RunWalk projesini başlattık. Bu proje ay sonuna kadar devam edecek. Dünya üzerindeki herkesi bize katılmaya davet ediyoruz! Aslına bakarsanız Türkiye’den de çok sayıda kişinin projeye dahil olduğunu gördük ki bu bizim için çok heyecan verici.

Katılımcılar 25 Dolar karşılığında projeye dahil olup yürüyerek, koşarak veya bisiklet binerek hem iyi vakit geçiriyor hem de destek vermiş oluyor. Önceliğimiz odağımızdaki 40 ülkenin temiz su ihtiyacını karşılamak. Bu proje bizce amacımıza ulaşmamıza yardımcı olan sağlıklı ve eğlenceli bir yol. Özellikle bugünlerde havalar da güzelleşmeye başlamışken tüm okuyucularımızı dışarı çıkıp spor yapmaya ve RunWalk projesine dahil olmaya davet ediyorum! Projeyle ilgili tüm detaylara charitywater.org/Aveda adresinden ulaşabilirsiniz.

Hayvan dostu, hayvanlar üzerinde asla test yapmayan ve çevre misyonuyla kurulmuş bir marka olarak Aveda, doğal türevli, temiz içerikli, vegan, yüksek performanslı saç bakımında oldukça sevilen markalardan birisi. Aveda, ilk günden beri sürdürülebilirliğe öncelik veriyor ve gezegen üzerindeki etkisini azaltmaya yardımcı olacak yeni ölçütler belirlemeye devam ediyor. Markanın sektör lideri olmasındaki dönüm noktalarından bazıları ise şunlar: 1989’da Ceres İlkelerini imzalamak, 90’lardan beri Dünya Günü bağış toplama etkinlikleri düzenlemek ve dünya liderlerini 2015’teki Paris İklim Anlaşması’nda iklim değişikliği konusunda harekete geçmeye teşvik edecek bir dilekçe başlatmak. Aveda her zaman çevresel sürdürülebilirlik amacıyla çalışmalarını sürdürüyor ve bu inanç markanın aldığı kararları yönlendiriyor. Bugün Aveda, bu çalışmanın devam ettiği bilgisiyle sürdürülebilirlik cephesinde birçok başarıyı paylaşmaktan gurur duyuyor.

RÖPORTAJ TUĞÇE N. GÜRSOY

 

İlgili Makaleler