Elif Karakışla: “Bizden Daha İyisi, Yine Biziz”

Elif Karakışla Kadın Girişimcilere 15 Yılı Geride Bıraktığı Melissima Markası ile İlham Oluyor

Öncelikle sizi biraz tanıyabilir miyiz? Elif Karakışla kimdir?

Elif Karakışla, BOUN  – İşletme Fakültesi mezunu, 18 yaşında bir kızı olan, kendi markasını yaratmış ve 15 yıldır güçlenerek ayakta kalmasını sağlamış, pandemide 3 şube açmış, Türk kadınına istihdam sağlamaktan gurur duyan, birçok global dermokozmetik markasının Türk pazarına girmesine ve Türkiye’ye yatırım yapmasına vesile olmuş, kısacası; hayatının ilk 45 yılında hayallerine ulaşmış, her sabah yatağından, “Bugün bizim için neler mümkün?” diyerek kalkan, mutlu bir kadın girişimcidir.

Çok sevdiğim, hayallerimi el ele yaşamaktan mutlu olduğum bir eşim var: Barbaros, aynı zamanda, benim dünyaya aynı pencereden baktığım, aynı yolu yürüdüğüm, yol arkadaşım. Üç köpeğimiz ve beş kedimiz ile birlikte yaşıyoruz.

MELISSIMA markasının doğuş hikâyesini sizden dinleyebilir miyiz?

Boğaziçili olmak sadece en iyi eğitimi almak demek değildir. BOUN, harika bir yaşamı biçimlendirir. Üniversite yıllarında, hocalarımızın tavsiyesi kurumsal hayatı mutlaka deneyimlememiz ancak günün sonunda, kendi markalarımızı yaratmayı hedeflememizdi. Sanırım ben bu tavsiyeye birebir uydum.

Kariyerime Pamukbank’ta çalışarak başladım. Ardından Hürriyet Gazetesi’ne transfer oldum. Basın ve bankacılık çok güçlü sektörler… İşverenlerim ise bu sektörlerin önde gelenleriydi…

Ancak ben kadınları hedef alan daha butik bir iş yapmanın hayalini kuruyordum. Cilt bakımı, kozmetik, estetik konuları üzerine araştırdım. Bu alanların yakın gelecekte gelişme projeksiyonu olduğunu tespit ettiğim noktada kolları sıvadım ve MELISSIMA’yı kurdum.

MELISSIMA’yı özel kılan, fark yaratan ve en iddialı olduğu noktaları sizden dinleyebilir miyiz?

Dünya’da bu kadar güçlü medikal kozmetik markayı bir arada taşıyan tek platform olmak. Amerika’dan Obagi Medical, ZO Skin Health, Güney Afrika’dan Environ, İsviçre’den Bellefontaine, Fransa’dan Biologique Recherhe, Almanya’dan Schrammek ve MBR, yine Amerika’dan Revitalash, Skinceuticals ve Neostrata, Japonya’dan Forlle’d, İspanya’dan PhFormula, İtalya’dan Neofound, Güney Kore’den Genosys ve Theraderm, yine Paris’ten Darphin, Türkiye’den Fenlo.  Dünya’nın en güçlü kollajen, Omega3, organik silika seramidi kolin takviyeleri Melissima’da. Saymak bile dakikalar alıyor. 

MELİSSİMA için dermokozmetik sektörünün “Şampiyonlar Ligi” demek abartı sayılmaz sanıyoruz… 

Devlerin sadece Türkiye’de değil, Dünya’da buluştuğu dermokozmetik ve ötesinin zirvesiyiz. 

Biz bir aile şirketiyiz, MELISSIMA’nın CFO’su olan eşim Barbaros Karakışla da Robert College ve BOUN mezunudur. MBA derecesi vardır ve bankacılık sektöründe üst düzey yöneticilik görevlerinde bulunmuştur. Karakışla ailesinin deneyiminin ve bilgi birikiminin sadece MELISSIMA’ya değil sektöre değer kattığını düşünüyor ve bununla gurur duyuyorum.

Kozmetik sektörüne bakıldığında turnover oranı oldukça yüksektir ancak MELISSIMA, istihdam konusunda son derece istikrarlıdır. MELISSIMA bünyesinde 10 yılını dolduran çalışanların oranı azımsanamaz; bu da müşteri sadakatinin temel yapı taşıdır.

16. yılımıza, MELISSIMA ailesine, markanın ilk kurulduğu günlerde katılan yüzlerce danışanımızı taşıdık. Müşteri portföyümüzü, aile kelimesiyle tanımlıyorum çünkü hakikaten ilk danışanlarımızın çocukları, gelinleri, dünürleri de MELISSIMA’da.. Hatta artık yavaş yavaş torunları da bizimle demek yanlış olmaz. MELISSIMA ailemizin her bir ferdiyle zaman içinde çok keyifli dostluklar geliştirdik.

Özellikle kadın girişimcilere ilham veren bir başarı öykünüz var. Peki, bu başarının sırrı nedir?

İstikrarlı başarı için çok çalışmaktan başka bir yol yoktur ancak siz bu yolda yürürken, size adeta bir sihirli değnek dokunuşu gibi kolaylıklar sağlayacak araçlardan faydalanmak mümkün.

Herkesin, kolaylaştırıcı düşünce sistemi Access Consciousness’i araştırmasını özellikle tavsiye ediyorum. Bu sistem bana enerjiyi takip etmeyi ve fırsatların kokusunu almayı öğretti. Yeni projelerimin, bana ve ekibime ne katkısı olacağını, projemle sektöre veya insanlara ne gibi katkılar sağlayacağımı soruyorum. Aldığım yanıt, yol haritamı belirliyor.

Araştırmak ve çok soru sormak da benim başarımın bir diğer kilit unsurudur.

Bir ürün, cihaz veya kabin bakımı üzerinde çalışırken, mutlaka birinci ağızdan dinlemeyi ve kendi deneyimimi yaşamayı, ardından kendimi geliştirici güç olarak konumlandırmayı tercih ederim.

Şükürler olsun; aynı benim gibi, hedef odaklı, yüksek motivasyonlu, işine aşık bir ekibim var. MELISSIMA için başarısızlık söz konusu değildir.

Mottomuz: Bizden daha iyisi yine biz.  

Başarılı bir iş kadını olarak, iyi bir kariyer hayatı için genç kadınlara ne önerirsiniz?

 Mutlaka İngilizce konuşabilsinler, Dünya ile entegre olmak için bu çok önemli.  Sektörlerinde eksiği, yapılmamışı tespit etsinler ve bunun üzerine gitsinler.  Türkiye’de aldıkları eğitimlerle yetinmesinler, dikey uzmanlık için kurslar, workshoplar, özel buluşma ders ve yeteneklerini geliştirebilecekleri uluslararası tüm destekleri arartırsınlar. Eğitime yatırım, zirveye yatırımdır.  Ülkede yapacakları işe dair teşvikleri takip etsinler. Devlet desteği alabilmek çok önemli. Ayrıca Avrupa Birliği ve belli fonların melek yatırımcıların incelediği projelere uygun işler geliştirmek de bir vizyon olabilir. 

Ekiplerinde her zaman kendisinden daha güçlü dikey uzmanlığı bulunan takım arkadaşları bulundursunlar. Başarı primleri ve özel ödüller için bonkör olmaya gayret etsinler. Paylaştıkça artan bir enerjetik alanda yaşadığımızı akıldan hiç çıkarmamalı.

MELISSIMA’ya dışarıdan bakan biri olsaydınız; MELISSIMA’yı tercih sebebiniz ne olurdu?

Global olarak baktığımızda ne yenilik varsa, MELISSIMA yenilikleri uygulamada ilk sırada… Danışanlarımızı, cilt bakım trendlerini araştırma zahmetinden kurtarıyoruz.

Zaten, Türk pazarına girmek isteyen markaların ilk durağı MELISSIMA oluyor.

Elif Karakışla’nın süzgecinden geçmiş ürünleri kullanmak, birçok kişi için konfor alanında kalmak anlamını taşırken güven duyguları boşa çıkmıyor ve mükemmel sonuç alıyorlar.

MELISSIMA’nın, İstanbul’un Anadolu yakasında üç merkezi var ancak MELISSIMA’dan hizmet almak isteyen herkes Türkiye’nin neresinde olursa olsun, evinden bile çıkmadan alacağı ÜCRETSİZ cilt analizi ile başlayabiliyor. Özellikle pandemi döneminde akıllı telefonların görüntülü konuşma özelliği sayesinde verdiğimiz çevrimiçi hizmetler, MELISSIMA için itici güç oluşturdu diyebilirim. 

MELISSIMA’nın AR-GE anlamında nasıl çalışmaları ve öncelikleri var?

İnsan sağlığı için risk taşımayan ürün ve uygulamalar olmazsa olmazımız. MELISSIMA için %0.1 oranında görülen bir yan etki veya risk dahi kabul edilebilir değildir.

İkinci şartımız ise hayvanlar üzerinde deney / test yapılmamış olmasıdır. MELISSIMA her zaman gönüllüler üzerinde AR-GE çalışması yapılan ürünleri tercih eder. 

Öncüsü olduğumuz Anyon ve Oksijen terapileri, Türkiye’de sadece MELISSIMA’da bulabileceğiniz ev tipi LED terapi cihazları, bu alanda trend belirleyici olduğumuzu da gösteriyor.

“Doğal güzellik” tanımı sizin için ne ifade ediyor?

Fondötenle badana gibi sıvanmamış bir cilt, ifadesini bambaşka biri yapacak kadar müdahale edilmemiş bir yüz, olarak tanımlayabilirim. Bunun dışında kişinin kendini iyi hissedeceği tüm bakım ve uygulamalara varım. Doğal güzelliği bozar düşüncesiyle tamamen işlem yaptırmaktan kaçınmanın gerekli olduğunu düşünmüyorum. Hem teknoloji çok gelişti, hem de artık bu işlemleri yapan hekimlerin elleri ve gözleri muazzam başka çalışıyor. Her sene işlem yaptırabilir ama yine de çok doğal, yaşınızın güzeli gözükebilirsiniz.

Peki, yaptığınız bu tanım “gerçek lüks”ün tam olarak karşılığıdır diyebilir miyiz?

Tam da budur lüks. Bedenine, hak ettiğini düşündüğünü ikram etmek.

 Son yıllarda popülerleşen kavramlardan biri de doğru yaşlanma. Doğru yaşlanmadan ne anlamalıyız? Bu kapsamda danışanlarınıza sunduğunu ürün ve hizmetlerden bahsedebilir misiniz?

 Biyolojik olarak eskimenin önüne geçmek mümkün. Bunun sırrı iyi beslenmek. Hem ağızdan tüketim, hem de derimizi en iyi şekilde beslemek. Melissima kabin bakımları ve ev protokolleri cildin ihtiyaç duyduğu vitaminleri, peptidleri, retinolü, büyüme faktörlerini kolaylıkla  uygulanabilir şekilde sunuyor danışanlarımıza.

Melissima’da en çok ilgi gören uygulama hangisi?

Dünya’nın en güçlü farmakozmetik ve medikal cilt bakım markalarını bir arada bulundurduğumuz cilt bakım protokollerimizi yürüttüğümüz 22,000 danışanımız var. Sadece İstanbul değil; şehir dışı ve hatta ülke dışından online takip ile kendilerinin cilt yenileme ve geliştirme rutinlerine danışmanlık yapıyoruz.

Yeni yıl her zaman bizler için değişimin de habercisi olmuştur. 2023’e girerken değişimi baz alan danışanlarınız için yeni trendlerden söz edebilir misiniz?

Cildimizi evde soyarak yenilemek çok favori. Retinol protokolleri inanılmaz seviliyor. Evde LED ışık terapisi son iki yıldır danışanlarımıza sunduğumuz keyifli aracımız. Kendi cihazlarımızı ürettik bu sebeple. Yine evde saç bakımı için kullanılacak mobil saç lazer cihazı, yine yüz ve boyun için evde kullanabileceğimiz radyofrekans cihazlarımız da 2023’te çok konuşulacak.

MELISSIMA’da Kadınlar Günü için neler mümkün?

 Bizim için her gün kutlamaya değer çok sebep var. Danışmanlarımızı ödüllendirmeyi çok seviyoruz biz. O yüzden bu dönem özellikle Mart ayı yine çok keyifli. Bizi okuyan herkesi şubelerimize kahve için uğramaya ya da whatsapp üzerinden bir mesaj yollayarak iletişim başlatmaya davet etmek isterim. 

MELISSIMA’nın gelecek planları arasında neler var?

Yurtiçinde ve yurtdışında şubeleşme hedefimizin yanı sıra estetisyen yetiştirdiğimiz bir akademi girişimini de hayata geçirmek için çalışıyoruz.

 Bakalım, hayallerimizin de ötesinde hangi neşeli yaratımlar bizi bekliyor? Ben de geleceğin getireceklerini merakla bekliyorum.

İlgili Makaleler