Mango 2021 Yılında 1 Milyar Avro Online Faturalandırma Hedefliyor

Mango, online kanalının açılışının 20. yılını, 2021 yılında 1 milyar avro online faturalandırma miktarına ulaşmayı hedefleyerek kutluyor.
Moda perakendecilik sektöründe, e-ticarete 2000 yılında başlayan ilk firmalardan biri olan şirketin online satışları rekor verilere ulaşıyor. Bu senenin başından Ekim ayına kadar, online kanalının faturalandırma miktarı 2019’un tamamında elde edilen 564 milyon avroyu %5’ten fazla bir oranla aşmış bulunmaktadır. Bu nedenle firma, bu yılı 2019’a kıyasla %40’tan fazla bir artışı temsil eden 800 milyon faturalandırma miktarıyla bitirmeyi umuyor.
Mango’nun Online ve Müşteri Departmanı Müdürü Elena Carasso: “2000 yılında e-ticaretimizi başlattığımızda 1 milyar avroya ulaşmak hayal bile edemeyeceğimiz bir şeydi. Bu son derece iddialı bir hedef ve bunu başarmak için var gücümüzle, canla başla çalışacağız. Harika profesyonellerden oluşan bir ekibimiz var ve başarılı olacağımıza inanıyorum.” açıklamasında bulundu.

COVID-19 Sürecinde E-Ticaret
Online satışlardaki bu artışın bir kısmı, firmanın yıl boyunca edindiği yaklaşık 3 milyon yeni dijital müşteriden kaynaklanmaktadır; bunlardan 900.000’i faturalandırma miktarının %50’nin üzerinde büyüme gösterdiği karantina aylarında kazanılmıştır.
Mango, bu aylarda e-ticaretini güçlendirmek amacıyla talep artışına eşlik eden farklı girişimler gerçekleştirdi. Bunlar arasında, ürünlerin mevcudiyetini arttırmak amacıyla yapılan 200.000’den fazla ürünün fiziksel kanaldan online ortama taşınması öne çıkıyor.
Ek olarak Mango, hizmetlerini COVID-19 nedeniyle meydana gelen yeni duruma uyarladı. Örneğin; iade sürelerini 60 güne çıkardı.
Aynı zamanda şirket, dijital pazarlamaya güçlü bir yatırım yaparak senelik pazarlama miktarını %30’dan fazla arttırdı. Aynı şekilde Mango, veri tabanındaki müşterileriyle iletişimi optimize ederek, gönderdiği iletişimleri müşterilerinin her birinin profiline göre uyarladı.
Bu 20 yıllık süre zarfında Mango’nun e-ticaretinin gelişimi, şirketin dijital dönüşüm ve müşteriyi tüm kararlarının merkezine yerleştirme kararının açık bir örneğidir.

Yeni Projeler
Mango, belirlenen hedeflere ulaşmak ve online ticaretin gelişiminde lider bir şirket olmaya devam etmek için çok sayıda proje üzerinde çalışıyor. Bunlardan başlıcaları şunlardır:

• Müşteri Deneyiminin Hiper Kişiselleştirilmesi: Amaç, müşteri yolculuğunun, onun ilgi ve tercihleri baz alınarak şekillendirilmesi yoluyla, markanın anlamlılık düzeyini en üst seviyeye çıkarmaktır. Bu hiper kişiselleştirme, farkındalık aşamasından sadakat aşamasına kadar uzanır ve tüm temas noktalarını içerir: İlgi uyandırmak, farklı  kanallar aracılığıyla doğrudan iletişim, dijital platformlarda gezinme ve fiziksel mağazadaki alışveriş deneyimi gibi.

• Satış Sonrası Hizmeti İyileştirmek Amacıyla Yapay Zekaya Dayalı Yeni Teknolojilerin Kullanılması: Aynı zamanda şirket, müşterilerin bir alışveriş ile ilgili yürütmek istedikleri her türlü işlemi kolaylaştıran ve memnuniyeti artıran self servis ve otomasyon araçlarının geliştirilmesi üzerinde çalışıyor.

• Franchise’ların Çok Kanallılığa Dahil Edilmesi: Mango, franchise’larının online operasyonlara dahil edilmesi üzerinde çalışıyor, çeşitli seviyelerde entegrasyon geliştiriyor. Böylece, müşteri deneyimini iyileştiren çok kanallılk hizmetleri sunuyor. Çok kanallılık, bir mağazanın etki alanında online faturalandırmaya katılımdan, fiziksel mağaza stokuyla ilgili yapılan işlemlere (click & collect hizmeti gibi) veya tam entegrasyona kadar bir çok konuyu içeriyor. Tam entegrasyon, uzak ülkelerdeki mağaza zincirinin tek operatörü olan franchiselara online operasyonları devretmekle sağlanıyor.

İlgili Makaleler