Alexander McQueen, Sonbahar/Kış 2025: Özgürlük ve başkaldırı

19 Ağustos 2025
Alexander McQueen, Sonbahar/Kış

Fotoğraf: Alexander McQueen’in izniyle

McQueen, Sonbahar/Kış 2025 kampanyasında özgürlük ve başkaldırıyı, Viktoryen Gotik kodlarından ödünç aldığı bir estetikle buluşturuyor. Glen Luchford’un fotoğrafladığı ve yönettiği kampanya, 19. yüzyılın kışkırtıcı sanatçı, yazar ve estetikçilerinden ilham alıyor: Oscar Wilde, Vesta Tilley ve Romaine Brooks.

Alexander McQueen, Sonbahar/Kış 2025: Özgürlük ve başkaldırı
Fotoğraf: Alexander McQueen’in izniyle

Gotik kodlardan modern ifadelere

Fotoğraf: McQueen’in izniyle

Koleksiyonun çıkış noktası, gelenekle karşıtlık arasındaki gerilimi keşfeden bağımsız düşünürlerin tavrı. Kreatif Direktör Seán McGirr, koleksiyonu şu sözlerle özetliyor:

“Bu koleksiyon, bağımsız karakterlerin tavizsiz öz ifadesine dayanıyordu. Gelenek ile aykırılık arasındaki gerilimi araştırdık. Onların ilerici ruhu bugün hâlâ geçerli; kimlik, idealizm ve toplumsal cinsiyet üzerine modern sorularla iç içe.”

Alexander McQueen, Sonbahar/Kış 2025 koleksiyonunun dili

Fotoğraf: Alexander McQueen’in izniyle

  • Silk georgette kumaş, gölgelerden ışığa süzülür gibi akıyor.
  • Ham danteller, keskin terzilik ve siyah lake deri koleksiyonun dramatik dokularını tamamlıyor.
  • Vücutlar tek tek kıvrılıyor, geriliyor, özgürlüğün sınırlarını zorlarken; birlikte ise içgüdüsel, kelimesiz bir güçle bağlanıyorlar.

Kampanyanın anlatısı

Alexander McQueen, Sonbahar/Kış 2025 kampanyası
Fotoğraf: Alexander McQueen’in izniyle

Luchford’un kadrajında, bastırılmış duygulardan taşkın bir özgürleşmeye uzanan hareketler, yoğun fiziksel bir anlatıya dönüşüyor. Her kare, gotik romantizmin karanlık cazibesini çağrıştırırken, aynı anda çağdaş bir özgürlük hissi yayıyor.

McQueen Sonbahar/Kış 2025, yalnızca giysi değil; geleneğin zincirlerini kıran, bireysel özgürlüğü ve provokatif estetiği kutlayan bir manifesto gibi.

İlginizi çekebilir >>>>> Saint Laurent’in Kate Moss’lu reklam kampanyası “Velvet Heat”

Sebla Tanık

Sosyoloji okuyan ve sinema üzerine eğitimler alan Sebla medya kariyerini uzun yıllar kültür&sanat editörü olarak sürdürdü. Dijital içerik üretimi ve yaratıcı strateji geliştirme konularında uzmanlaştı. Marie Claire ve InStyle Türkiye dergilerinin dijital yönetiminde görev aldı. 2023 yılında dijital editör olarak göreve başladığı InStyle’daki görevine dijital direktör olarak devam ederken, görsel trendleri ve yeni nesil hikâye anlatım biçimlerini takip ederek dijital içerik üretiminde yaratıcı kurgular ve konseptler geliştiriyor.

Daha Fazla İçerik

Güneş kremi hakkında doğru bilinen 3 yanlış

Güneş kremi, cilt bakım rutininin en önemli adımlarından biri. Kırışıklıklardan
makyaj altina uygun 5 jel nemlendirici

Makyaj altına uygun 5 jel nemlendirici

Jel nemlendiriciler sadece ferahlatmaz; aynı zamanda cildin makyajla olan ilişkisinde