Fotoğraf: Getty
Oyunu yalnızca kitaptaki kurallara göre oynayanlar için “gotik” giyim sokak modasında yalnızca sonbaharda, Halloween yaklaşırken kostümsel bir bağlamda yüzeye çıkardı. Ancak Jenna Ortega’nın Wednesday basın turu için Seul’de giydiği Dilara Fındıkoğlu imzalı elbiseleri; Vivienne Westwood’un yarattığı “deniz cadısı” görünümü, yaz sonunda gotiği mevsimsellikten çıkardı ve gerçek geri dönüşü başlattı. Karşınızda: Goth Summer!
Gotiğin kültürel kodları


Fotoğraflar: Getty
Aslına bakarsanız gotiğin kültürel kodlarını podyumlar ve kırmızı halı değil, müzik ve kurmaca karakterler oluşturdu. Marilyn Manson’ın punk, endüstriyel rock ve glam arasında salınan teatral stili; provokatif sahne diliyle yıllarca gotiğin en radikal yüzünü temsil etti.
Öte yandan kurmaca dünyada Morticia Addams, uzun siyah elbiseleri, porselen makyajı ve dramatik görünümleriyle popüler kültürde gotik stilin en kalıcı figürlerinden biri oldu. Şimdilerde ise Instagram’ın it-girl’leri; Gabbriette, Emma Chamberlain gibi isimler, gotiği sokak diline taşıyor.
Podyumun karanlık arşivi



Fotoğraflar: Getty
Tozlu ve sonsuz podyum arşivlerine “gotik” filtrasyonu yaparak daldığımızda, Balenciaga 1998 Sonbahar koleksiyonu, Tom Ford’un Gucci 2003 Sonbahar/Kış şovu ve John Galliano’nun teatral havasıyla öne çıkan Dior 2006 Couture defilesi gotiğin moda dünyasının merkezine yerleştiği unutulmaz anlar arasında.

Günümüzde bu miras, Dilara Fındıkoğlu’nun Viktoryen göndermelerle punk kodlarını buluşturan teatral çizgisinde yeni bir karşılık buluyor.
Vintage ilgisi “Goth summer”ın gelişini hızlandırdı
Gotik yükselişin tetikleyicisi olarak vintage tutkusu da tartışılabilir. Çünkü dantel duvaklar, korseler, Christian Lacroix’nın yarattığı barok haç kolyeler şimdilerde vintage dükkanlarında “çok rağbet görenler” reyonunda.
Goth summer başkaldırısı
Sonuca dönecek olursak, “Clean girl”, “7/24 parti kızı” gibi pürüzsüz, sürekli mutlu görünmeye odaklı trendlerin hüküm sürdüğü bir mevsimde karanlığı seçmek bir çeşit başkaldırı. Hem de içsel karmaşayı gizlemek yerine görünür kılan, parlaklığın karşısına derinliği, hızın karşısına yavaşlığı koyan; beklentileri karşılamayan türden.
İlginizi çekebilir >>>>> Alexander McQueen, Sonbahar/Kış 2025: Özgürlük ve başkaldırı