Neden birlikte hazırlanıyoruz?

Son zamanlarda sosyal medyada kullanıcıların ilgisini fazlasıyla çeken akımlardan bir tanesi “Get Ready With Me” yani “Benimle Hazırlanın” akımı. Herkes günün belli bir saatinde hazırlandığı için bu içeriği üretmek de tüketmek de çok kolay. Bu videolardan bir tanesi karşımıza çıktığında bir sonraki videoya geçmek neredeyse imkansız gibi bir şey. Peki neden bir içerik üreticisiyle birlikte hazırlanmaya bu kadar ilgi duyuyoruz?

“Benimle Hazırlanın” formatındaki videoları sevme nedenlerimizin en başında insanların temel ihtiyaçlarından biri olan bağ kurma isteğimiz geliyor. İçerik üreticileri çok adımlı cilt bakımı, makyaj ve saç şekillendirme rutinlerini uygularken veya kıyafetlerini seçerken kitleleri videoda tutmak ve onlarla bağ kurmak için yaşadıkları ilginç bir olayı samimiyetle anlatıyor, onlara çeşitli tavsiyeler veriyorlar. Bu videolar, izleyiciyi içeriğin içine katıp interaktif bir ortama da zemin hazırlıyor. İçerik üreticilerinin kıyafetlerini seçerken de takipçilerinden yardım isteyip kontrolü onların eline vermeleri, basit bir parmak hareketi gibi görünen ekran kaydırmaya bir anlam katıyor. Söz hakkının kendisinde olduğunu hisseden kullanıcılar, artık hayatına bir katkısı olduğunu düşündükleri içerik üreticisini daha yakından takip edip bir sonraki katkı sağlama fırsatını beklemeye başlıyorlar.

Kelimelerle anlam katılan bu hazırlanma süreci aynı zamanda izleyiciye mikro bir dönüşüm hikayesi de sunuyor. Genellikle bir yere gitmeden önce çekilen bu videolarda, hikayenin baş kahramanı hazırlıksız ve bakımsız bir halden bakımlı bir hale dönüşüp pijamalarından güzel kıyafetlere geçiş yapıyor. Birçok filmin de konusu haline gelmiş olan bu dönüşüm hikayesini kompakt bir şekilde “Benimle Hazırlanın” videolarında gözlemleyebiliyoruz.

TikTok içerik üreticisi Alix Earle, takipçileriyle beraber hazırlanıp üniversite hayatını anlatarak kısa sürede milyonlara ulaştı. İzleyicileri onu bir içerik üreticisindense küçük bir masada beraber hazırlandıkları kız arkadaşları gibi görüyorlar. Bunun en büyük sebebi Earle’ün yeni bir etkinliğe hazırlanırken sadece mükemmel olduğu anları değil yaptığı hataları da anlatması olarak görülebilir. Gelecek planlarından bahsederken aynı zamanda bir önceki videosunda hazırlandığı etkinlikte yaşananları anlatarak izleyicisini güncel tutuyor. Böylelikle bir sonraki “Benimle Hazırlanın” videosu sanki bir dizinin yeni bölümüymüş gibi sabırsızlıkla bekleniyor.

Ünlülerin de katıldığı bu akıma gösterilen yüksek ilginin diğer bir sebebi ise sahne ışıkları altında parlayan başrolün sahne arkasındaki haline erişim sağlama imkanı. İzleyici, hayranlık duyduğu ünlünün tüm bu ışıkların arkasında sahnedeki son haline gelmek için attığı adımları izlerken o ünlüyle sohbet ediyor, kendisinden bir parça buluyor ve bu da o ünlünün hayran kitlesiyle samimiyetini artırıyor.

Bu videolar sayesinde kendilerine sevgi, hayranlık ve güven beslenen tanınmış kişilerin uyguladığı rutinler örnek alınıyor ve izleyiciler satın almak üzere yeni ürünlerle tanışıyor. Markalar bu etkili içerik türünü ürünlerinin tanıtımı için kullanmaya başladılar bile. Hailey Bieber, kendi cilt bakım markası olan “Rhode” için “Benimle Hazırlanın” videoları çekiyor. Bir yandan takipçileri ve hayran kitlesiyle iletişimini kuvvetlendirirken diğer yandan kendi markası Rhode’un ürünlerini etkili ve samimi bir biçimde tanıtıyor.

“Benimle Hazırlanın” videolarının fiziksel yanı ise son zamanlarda bu videoları halihazırda olduğundan daha bağımlılık yapıcı hale getirdi. “ASMR” yani “Otonom Duygusal Meridyen Tepkisi” sayesinde izleyiciler bu videoları sadece bağ kurmak için değil, rahatlamak için de izliyor. Serum şişesinin kapağı sesli bir şekilde açılıyor, yüz temizleme jeline tırnaklarla tıklanıyor ve çıkan bu sesler izleyicilerin beyninde bir rahatlama hissi yaratıyor. Sohbetin arasına katılan bu ASMR kırıntıları videoların izlenme süresini zirveye çıkarıyor.

İlgili Makaleler