Optik gözlükler altın çağını yaşıyor

Optik gözlüğün popüler kültürdeki altın anlarından biri “Şeytan Prada Giyer” filminde Gisele Bündchen’in basic tişört, at kuyruğu ve kemik optik gözlükleri ile kamera karşısında olduğu an. Hatta günümüz trendleri için ideal arketipi oluşturuyor. Ağır makyaj ve konforlu olmayan  kıyafetlerin mükemmelliğinden sıkıldık. Gözlüklerimizi sevmeyip lensle değiştirdiğimiz zamanlara adeta meydan okurcasına kemik gözlüklerimizi tekrar benimsiyoruz, çünkü estetik algıları 2023 yılının vintage ve Y2K fırtınası altında her an değişme potansiyeli vadediyor. Modayla ilgili eski kalıplardan kurtulma zamanı.  

Bu trendin 2023 öncülerinden biri tabi ki diğer bir çok trendde olduğu gibi Bella Hadid. Paris Moda haftası “model off duty” tarzından optik gözlükleri eksik etmeyen Hadid’in uyandırdığı bu dev trend 1 yıl sonra bugün tam olarak alevlendi. 

Peki optik gözlük imajının umursamaz ve havalı enerjisini elde etmek için gözlük seçiminde dikkat edilmesi gerekenler nedir? 90’lar ve erken 2000’ler havasını yakalamak için çerçeve yapısı ve cam şekli önemli hususlardan. Aşağıda sizin için birkaç örnek derledik. 

Tek taraflı metalik çerçeve  

Klasik gözlük formunun dışına çıkan bu gözlük seçiminde camların sadece üst taraflarının çerçeveli olmasıyla retro ve formal bir imaj oluşuyor. Yüz hatları bu gözlük formunda diğer kemik çerçeveli gözlüklere oranla daha az gölgeleniyor. 

Kırmızı: Cesur ve dikkat çekici 

Optik gözlük trendinde kırmızı da siyah ve metalik renkler gibi öne çıkıyor. Özellikle beyaz ve siyahla olan kombinlerde kontrast yaratmak için kırmızı tonlarının tercihi etkili bir seçim olabilir. Kırmızının canlı ve romantik havası sert hatlara sahip dikdörtgen çerçevelerle tamamlandığında kırmızının eğlenceli doğası yeni bir forma bürünüyor. 

Klasik, siyah ve etkili 

En çok karşılaşılan bu gözlük tipinde göz çevresi sert bir kontrastla öne çıkarılıyor. Özellikle küçük ve kelebek modele benzeyen gözlüklerin tercihi oldukça vintage bir imaj oluşturma konusunda başarılı. 

İlgili Makaleler