Afra Saraçoğlu, Merve Çağıran ve Aslı Bekiroğlu

Yaşayan Mücevherler: Lotus Diamond

Yaşayan Mücevherler: Lotus Diamond Yaşayan Mücevherler: Lotus Diamond Pinterest

 

 

Değerli taşları hikayesi olan parçalara dönüştüren Lotus Diamond, yedi farklı temaya dayalı zengin ürün skalasıyla mücevher tutkunlarına bolca seçenek vadediyor. Kurucusu ve tasarımcısı Mine Çakmak, markasının hikayesini, modellerinin özelliklerini ve sezonun takı trendlerini anlatıyor

Öncelikle sizi tanıyalım… Lotus Diamond’ı hayata geçirene kadar neler yaptınız ve firmayı kurmaya nasıl karar verdiniz?
Marmara Üniversitesi Tekstil Tasarım Bölümü mezunuyum. Daha sonra Londra’da Central Saint Martins, Kensington and Chealse ve Blake Collage’da Art Desing ve Illustration eğitimleri aldım. Uzun yıllar tanınmış markalarda tekstil, mayo ve iç çamaşırı tasarımcısı olarak çalıştım. Mücevher tasarımı her zaman ilgi alanımdı. Değerli madenlere kalıcı şekil vermek çok keyifli olduğu, tasarımcı olarak beni çok heyecanlandırdığı ve hızlı tüketime dayanmadığı için mücevher tasarımı da yapmaya başladım. Eşimin mücevher sektöründe olması işimi kolaylaştırdı, malzemelerle hızlı tanışmamı, sektörü daha çabuk tanımamı sağladı ve 2015’de kurumsal hayattan çıkıp Lotus Diamond mücevher firmasını kurduk.

Nasıl bir marka yaratma fikriyle yola çıktınız? Lotus Diamond’ın tarzını ve çizgisini belirleyen etmenleri nasıl tanımlarsınız?
Benim için mücevher, değerli, kalıcı, anlamlı, hikayesi olan hatta nesilden nesile kalan zamansız parçalardır… Buradan yola çıkarak Lotus Diamond’ın her parçasın�� da bu çizgide tasarladım. Aynı zamanda, çok klasik olmayan hatta biraz asi bir havaya sahip lotus çiçeği birçok farklı kültürde ve mitolojide yeniden doğuş ile sonsuzluğu ifade eder ve beni hep çok etkilemiştir. Markayı kurmaya karar verdiğimde aklıma ilk gelen isim Lotus oldu. Ve cennetin çiçeği lotus için de ayrı bir koleksiyon hazırladım.

Bünyenizde ne tür ürünler bulunuyor?
Lotus Diamond bünyesinde hem klasik pırlanta müşterilerine hitap eden altın ve pırlantalı modeller hem de klasiklerden sıkılıp pırlantada fark arayanlar için tasarlanmış daha asi ve özgün parçalar bulunuyor. Kolye, yüzük, küpe, bileklik ve şahmerandan oluşan bir ürün sıkalamız var.

2017 İlkbahar-Yaz koleksiyonunuz yedi temadan oluşuyor. Özellikleri hakkında kısaca bilgi verebilir misiniz?
‘Lotus’ teması, yeniden doğuş ve sonsuzluğu ifade ediyor, çiçeklerin renklerine göre anlamları değişiyor. ‘Beauty, Butterfly’, değişim ve güzelliğin sembolü laleyle hayat buluyor. Tutku ve aşkın sembolü ‘Angel’, masumiyet, özgürlük ve doğa üstü güçleri simgeliyor; yüzyıllardır vazgeçilmeyen tema melek kanatları, hem görüntüsü hem de ifadesiyle vazgeçilmez. ‘Snow Light’, hiçbir kar tanesi birbirine benzemez, ışığı ve büyüleyici detayları ile teksin ve eşsizsin anlamına geliyor. ‘Power and Freedom’da cesaret, güç ve özgürlük, kartal ve kurdun sembolik anlamlarıyla ifade ediliyor. Aykırı ve yüksek enerjili ‘Chick Rock’ ise en sevdiğim temalardan biri; asi fakat şık.

Yaz serilerinizin tamamında öne çıkan başlıca renk ve materyaller neler?
14 ve 18 ayar altın kullanıyoruz. Beyaz, pembe, sarı, siyah altın ile oksitli tonlamalara yer veriyor, altının her rengini kullanmayı seviyoruz. Pırlantada ise beyaz, siyah, konyak renkleri en çok tercih ettiklerimiz. Değerli taşlarda elmas, safir ve yakut da kullandık. Bazı ürünlerde mine işçiliğinden de yararlandık.


Bu yazın öne çıkan mücevher modellerini nasıl sıralarsınız?
Birkaç yıldır hakim olan minimalizim, yerini 2017 İlkbahar-Yaz sezonunda anti minimalizme bıraktı. Minik mücevherler, daha gösterişli iri mücevherlere dönüştü. Heybetli kolye, küpe ve cuff’lar, öne çıkan modeller.

Mücevher kullanım trendlerini göz önünde bulundurarak, okuyucularımıza bu yaz için ne tür kombinleme stilleri önerirsiniz?
Birbiriyle uyumlu fakat takım olmayan kombinler kişiye özeldir her zaman. Küpeleri tek kulağa takılan küpeler de sezonun göze çarpan stili.

Ürünlerinizin genel fiyat aralığı nedir?
Ürünlerimizin fiyatları, 1.000 TL ile 13.000 TL arasında değişiyor.

Ürünlere nereden ulaşabiliriz?
Ofisimiz Kapalıçarşı’da. www.lotusdiamond.com.tr’den, lotusdiamonds sosyal medya hesaplarımızdan, ayrıca Türkiye’nin 25 farklı şehrinde bulunan satış noktalarımızdan ürünlerimize ulaşabilirsiniz.













Benzer Haberler




Abonelik
Afra Saraçoğlu, Merve Çağıran ve Aslı Bekiroğlu

12 Aylık InStyle Aboneliği Sadece 120 TL

InStyle'ın i-Pad versiyonuna yıllık
32,99 TL'ye abone olabilirsiniz

Afra Saraçoğlu, Merve Çağıran ve Aslı Bekiroğlu

Instyle Fortune Trendus
InStyle.com is part of the Group Medya. Style Network Copyright © Group Medya. InStyle is a registered trademark of Group Medya. All rights reserved.

Size daha iyi hizmet verebilmemiz için sitemizde çerezler kullanılmaktadır. Giriş yaptığınız andan itibaren çerez kullanımını kabul etmiş sayılacaksınız.  Detaylı bilgi için tıklayın...
 X